Visa udostępnia swoje technologie młodym fintechom

Udostępnij:
Visa stworzyła portal dla fintechów, za pośrednictwom którego będzie pomagać startupom wdrażać nowe usługi płatnicze. Przedstawiciele młodych firm będą teraz mieli dostęp do technologii firmy.

Visa szacuje, że około 17 bilionów dolarów płatności konsumenckich nadal odbywa się za pomocą gotówki lub czeków oraz, że na całym świecie jest 1,7 miliarda ludzi, którzy wciąż pozostają poza formalnym sektorem finansowym.

– Widzimy około tysiąca firm, które naszym zdaniem mogą stać się nowymi, kwitnącymi ekosystemami płatności cyfrowych. Visa otwiera drzwi, aby umożliwić tym firmom łączenie się z naszą siecią na skalę globalną – stwierdził, cytowany przez Forbesa, Matt Dill, szef ds. Innowacji i partnerstw strategicznych w Visie.

Daje to ogromne pole do działania dla fintechów, które mogą opracowywać i proponować nowe, cyfrowe formy płatności. Aby utrzymać się w dynamicznie rozwijającej się branży, Visa uruchomiła Visa Partner, punkt kompleksowej obsługi, w postaci strony internetowej, która upraszcza proces współpracy z gigantem płatności, pomagając fintechom w łatwiejszym wykorzystaniu jej sieci, zasobów i narzędzi.

– Fintech stale wprowadza innowacje w naszej sieci i tworzy nowe rodzaje przepływów płatności, które naszym zdaniem będą nadal przesuwać granice w kierunku lepszych sposobów płatności. Dzięki uruchomieniu Visa Partner ułatwiamy fintechom start, umożliwiając im szybsze wprowadzanie innowacji i nowych przepływów płatności na rynek – powiedział Terry Angelos, szef globalny, fintech, Visa w rozmowie z portalem Fintextra.

Visa Partner oferuje fintechom doradztwo z zakresu wymogów regulacyjnych w różnych krajach, siatkę partnerów biznesowych oraz umożliwia wykorzystanie technologii zarówno swoich, jaki swoich partnerów z całego świata.

Visa wspiera fintechy

Jednym z przykładów jest współpraca Visa i Revolut. Firmy zbudowały w ciągu ostatnich czterech lat silne partnerstwo. Fintech będący alternatywą dla tradycyjnych usług finansowych, zaczął wydawać użytkownikom karty Visa w Europie w lipcu 2017 roku. Od tamtego czasu, Revolut wykorzystał ekspertyzę i globalną sieć Visa do swojego dynamicznego wzrostu i oferuje dziś karty z logo Visa na wszystkich kluczowych rynkach w Europie.

– Cieszymy się z kontynuacji i rozwoju naszej współpracy z Visa, globalnym liderem w cyfrowych płatnościach, z którym realizujemy wspólną wizję natychmiastowych, innowacyjnych płatności. Nowy globalny kontrakt z Visa pojawił się we właściwym momencie, ponieważ rozpoczynamy proces wchodzenia na wiele nowych rynków, by zaoferować użytkownikom na całym świecie większą kontrolę nad finansami, elastyczność i innowacyjne funkcje Revolut, z których Europejczycy korzystają już kilka lat – powiedział Nik Storoński, współzałożyciel i CEO Revolut, w komunikacie prasowym, ogłaszającym tę współpracę.

Jak widać coraz więcej dużych firm dostrzega potencjał, jaki kryje się w branży fintech. Z jednej strony powstaje coraz więcej projektów tego typu, a z drugiej strony otrzymują one coraz silniejsze wsparcie na rynku.