W przypadku, gdy systemy wydawców kart pozostają niedostępne, wykorzystujący metody głębokiego uczenia (deep learning) Smarter STIP dokonuje analizy przeszłych transakcji. Następnie, w oparciu o pozyskaną wiedzę, podejmuje decyzje o zatwierdzeniu lub odrzuceniu bieżących transakcji w imieniu wydawcy. Visa jest pionierem w wykorzystaniu sztucznej inteligencji i sieci neuronowych, by zapobiegać transakcjom oszukańczym. Smarter STIP opiera się na tych osiągnięciach i jest pierwszym z wielu nowych, innowacyjnych rozwiązań Visa opartych na sztucznej inteligencji, które będą wykorzystane w globalnej sieci VisaNet.
– Konsumenci oczekują natychmiastowego i niczym niezakłóconego dostępu do swoich środków. Niemożliwość spełnienia tych oczekiwań może być kosztowna – mówi Jack Forestell, executive vice president i chief product officer w Visa. – Rozwiązanie Stand-in Processing zawsze było swoistym kołem ratunkowym dla naszych klientów, dzięki czemu wiedzieli, że mogą na nas liczyć, gdy wydarzy się coś niespodziewanego. Wzbogacamy je teraz o narzędzia z zakresu sztucznej inteligencji, które sprawią, że stanie się ono jeszcze bardziej inteligentne, wydajniejsze i szybsze.
Odpowiedź na wyzwania związane z przestojem
Przestój systemu jest uciążliwy dla instytucji finansowych i konsumentów, bez względu na to, czy jest spowodowany planowymi pracami konserwacyjnymi czy nieprzewidzianym zdarzeniem. Gdy rozwiązanie Stand-in Processing nie jest dostępne, potencjalne skutki mogą być dalekosiężne: utracony dochód w wyniku nieudanych transakcji, negatywne doświadczenia posiadaczy kart skutkujące przeciążeniem linii w centrach obsługi klienta, nadszarpnięta reputacja, a nawet kontrola ze strony regulatora.
Nowa usługa Smarter STIP jest rozszerzeniem istniejących funkcjonalności i wykorzystuje głębokie uczenie do analizy wcześniejszych schematów zakupowych posiadacza karty. Dzięki temu decyzja o autoryzacji lub odrzuceniu transakcji podjęta przez Smarter STIP wynika ze szczegółowej wiedzy obejmującej zachowania posiadacza karty w przeszłości, a nie reguł statystycznych zastosowanych do całego portfela kart. Visa jest w stanie zaproponować, w imieniu wydawcy, decyzję odnośnie transakcji, która w znacznym stopniu odzwierciedla proces decyzyjny samego wydawcy kart – w niektórych przypadkach może to potencjalnie prowadzić do zmniejszenia liczby odrzucanych transakcji nawet o 50%.
Sztuczna inteligencja w służbie ekosystemu płatności
Visa Smarter STIP jest jedną z wielu nowych funkcjonalności opartych na głębokim uczeniu w czasie rzeczywistym. Została ona stworzona jako odpowiedź na wyzwania i problemy, z jakimi borykają się kupujący, sprzedawcy i instytucje finansowe. Tego rodzaju ulepszone usługi mogą powstawać dzięki inwestycjom w optymalizację kluczowej infrastruktury, których dokonuje Visa. Obejmują one skalowalną i wysoko wydajną platformę opartą na rozwiązaniach GPU, które mają wspierać szybki rozwój możliwości wykorzystania głębokiego uczenia.
– Sztuczna inteligencja jest jedną z najbardziej rewolucyjnych technologii naszych czasów. Daje nam możliwość tworzenia produktów wykorzystujących dane, dzięki którym możemy przejść na wyższy poziom szczegółowości i personalizacji. Dzięki jednemu z największych i najbogatszych zbiorów danych na świecie, Visa ma szansę wykorzystania na masową skalę potencjału sztucznej inteligencji w służbie swoich klientów i posiadaczy kart – powiedział Rajat Taneja, president of technology w Visa. – Poczyniliśmy istotne inwestycje w infrastrukturę, co umożliwia nam głębszą analizę danych z całej sieci VisaNet. Dane Visa w połączeniu z architekturą zapewniającą niski poziom opóźnień oraz unikalne zdolności modelowania sprawiają, że nasza platforma technologiczna to jedno z najbardziej wydajnych narzędzi do wykorzystywania sztucznej inteligencji.
Rozwiązanie już teraz wdrażane jest na całym świecie
Rozwiązanie Smarter STIP będzie udostępnione w październiku 2020 r., a zainteresowanie nim wyraziły już instytucje finansowe z całego świata.
– W UBS wierzymy w budowanie lepszej przyszłości dla naszych klientów, dzięki wykorzystaniu siły innowacji i współpracy w ramach ciągłego procesu opierającego się na innowacyjnym myśleniu oraz przełomowych technologiach i usługach, opracowanych zarówno przez nas, jak i przez naszych partnerów – mówi Stefan Uebelhart, Head of UBS Card Center . – Jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc wdrożyć Visa Smarter STIP, ponieważ jest to przykład połączenia współpracy i innowacyjnej technologii. Służy to zapewnieniu lepszego doświadczenia użytkownikom kart. Dążymy do budowania lepszej przyszłości dla naszych klientów, w związku z tym postrzegamy Visa jako cenionego partnera i zamierzamy kontynuować naszą współpracę w obszarze innowacji.
– Jako lider w obszarze nieoprocentowanych platform zakupowych w Australii i Nowej Zelandii, Latitude Financial nieustannie analizuje najnowsze technologie i innowacje, aby zapewnić naszym klientom możliwie najlepszą obsługę – powiedział Paul Varro, Chief Commercial Officer Latitude. – Rozwiązanie Visa Smarter STIP pozwala znacznie poprawić wskaźniki akceptacji transakcji. Usługa pomysłowo łączy sztuczną inteligencję z naszymi historycznymi danymi dotyczącymi autoryzacji, nowymi danymi i doświadczeniem Visa w przetwarzaniu transakcji, zapewniając obsługę klienta na najwyższym poziomie.