– Gett jest liderem rynku przewozów osób w Europie, np. w samym Londynie ponad połowa wszystkich kierowców black cabów jeździ z Gett. W 2015 roku spółka koncentrowała się na rozwoju rynku w Nowym Jorku i widzimy tego efekty, w pierwszym kwartale 2016 roku taxi z logo Gett wykonały więcej kursów niż Lyft, nieznacznie tylko ustępując Uberowi. Gett działa jednak w innym modelu niż Uber i zatrudnia tylko licencjonowanych kierowców – to zapewnia odpowiednią jakość kierowców i bezpieczeństwo regulacyjne. Spółka rośnie bardzo szybko i z 500 milionami USD przychodów jest już zyskowna w swoich wcześniejszych lokalizacjach – powiedział Maciej Kowalski, Partner Inwestycyjny Private Equity Managers.
– Gett to doskonały przykład tego, jakie cechy powinien mieć kandydat na jednorożca. Przede wszystkim powinien działać w modelu typu „distruptive”, mieć świetny zespół odpowiednio zmotywowany. Ponadto niezbędne jest posiadanie przełomowej „obietnicy korzyści” (value proposition) dla klientów i odpowiedni model operacyjny oraz rozwiązania IT gwarantujące klientom rewelacyjne doświadczenia – dodał Cezary Smorszczewski, Prezes Zarządu Private Equity Managers.
Dzięki 300 mln USD zainwestowanym przez Volkswagen Group, łączna kwota otrzymanego finansowania przez Gett przekroczyła już 520 mln USD.
Inwestycja wpisuje się w strategię VW, w ramach której znacząca część przychodów ze sprzedaży generowanych w przyszłości ma pochodzić z nowych modeli biznesowych działających w obszarze usług mobility services, m.in. takich jak te dostarczane przez Gett.
Gett jest największym dostawcą usług transportowych na żądanie w Europie. W skali globalnej, jest obecny w ponad 60 miastach, m.in. w Londynie, Moskwie, oraz Nowym Yorku. W stolicy Wielkiej Brytanii, ponad połowa sławnych czarnych taksówek jest połączona z siecią Gett. Przychody spółki przekraczają 500 mln USD.
– Jesteśmy zachwyceni partnerstwem z VW, największym na świecie producentem samochodów – powiedział Shahar Waiser, założyciel oraz CEO Gett. Dzięki tej inwestycji, Gett przyśpieszy ekspansję w Europie oraz w USA poza Nowym Yorkiem, gdzie już działamy obecnie – dodał.
Technologia Gett umożliwia usługi transportu na żądanie, dostawę i logistykę. Stale się rozwija, wykorzystując big-data, algorytmy predykcyjne oraz podstawy sztucznej inteligencji. Technologia ma służyć jako fundament dla funkcjonowania autonomicznych samochodów na żądanie.
To co wyróżnia Gett, to oferowane z sukcesem usługi zarówno dla klientów indywidulanych jak i korporacyjnych – Posiadamy bardzo dobrą ofertę B2B – dodał Waiser. Współpracujemy z ponad 4.000 wiodących światowych instytucji, które odpowiadają obecnie za 30 proc. przychodów segmentu biznesowego.
– Współpraca Volkswagena oraz Gett to przykład świetnego strategicznego partnerstwa. Sektor usług transportu na żądanie rośnie bardzo szybko. Gett udostępnia VW technologię, która pozwoli mu rozszerzyć działalność poza podstawowy biznes produkcji samochodów. Obie firmy odnoszą sukcesy zarówno w obsłudze klientów indywidualnych, jak również biznesowych. VW będzie teraz w stanie oferować usługi transportowe na żądanie na rynku B2B. W naszym modelu biznesowym od zawsze skupiamy się na rentowności i realizowaniu inicjatyw przekładających się na wzrost– podsumował Waiser.
– Obok naszej wiodącej roli w świecie motoryzacji, chcemy być także jednym z największych globalnych firm oferujących usługi transportowe na żądanie do roku 2025 – powiedział Matthias Muller, prezes zarządu VW. – W ramach założeń nowej strategii grupy, ta kooperacja to krok milowy dla Volkswagena na drodze do oferowania zintegrowanych usług transportu, będących odpowiedzią na zmieniające się zapotrzebowanie konsumentów.
fot. pixabay.com