Volkswagen i Northvolt wyprodukują akumulatory dla samochodów elektrycznych

volkswagen i northvolt wyprodukuja akumulatory dla samochodow elektrycznych
Udostępnij:
Jednym z największym wyzwań, jeśli chodzi o samochody elektryczne, są akumulatory. Tesla chce kupować baterie od koreańskiego LG Chem. Natomiast Volkswagen i Northvolt wybudują fabrykę w Niemczech.

Volkswagen i Northvolt utworzyły spółkę, która zajmie się budową fabryki akumulatorów litowo-jonowych dla samochodów elektrycznych – donosi serwis orpa.pl. Inwestycja planowana jest na 2020 r. Fabryka zostanie wybudowana w Salzgitter w Dolnej Saksonii. Pierwsze akumulatory z tego zakładu zjadą z taśmy produkcyjnej na przełomie 2023 i 2024 r. 

Northvolt to startup założony w 2016 r. z misją stworzenia najbardziej ekologicznych baterii na świecie. Akumulatory jego produkcji mają nadawać się do recyklingu i pozostawiać najmniejszy ślad węglowy. Firmę założyło dwóch byłych managerów Tesli: Peter Carlson i Paolo Cerruti.

Tesla poszukuje alternatyw

Sama firma Elona Muska, który jest byłym szefem założycieli Northvolt, poszukuje alternatywy w produkcji ogniw akumulatorowych, które obecnie dostarcza Panasonic. 

Koncern zawarł umowę w 2014 r., prowadząc wspólnie fabrykę Gigafactory. Amerykańska firma nie chce jednak na stałe wiązać się z jednym producentem, rozglądając się za innymi możliwościami.

Jak informuje Bloomberg, Elon Musk jest zainteresowany współpracą z firmą LG Chem, której fabryka leży pod Wrocławiem w Kobierzycach. Koreańczycy zainwestują w tą fabrykę do końca 2020 r. 3 mld dolarów. Prowadzone są również rozmowy z chińskim Contemporary Amperex Technology.

LG Chem ma dostarczać ogniwa akumulatorowe typu 21700, posiadające większą pojemność od ogniw starszego typu. Będą one produkowane w fabryce w chińskim Nanjing. Ich wykorzystanie obejmie Model 3 i Model Y.

W elektrycznej motoryzacji zmiany

Obserwujemy w ostatnim czasie trend, w którym właściciele firm, zwłaszcza motoryzacyjnych, szukają swoich rozwiązań dla poprawy jakości stanu naszej planety. W przypadku elektryków największym problemem są baterie. Można powiedzieć, że zapowiedzi Northvolt o recyklingowanych akumulatorach są istotnym krokiem. 

Tesla niedawno zapowiedziała, że wnętrze modelu 3 będzie pozbawione skóry, co było obietnicą złożoną przez Elona Muska na tegorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy. 

Prośba o zaprzestanie używania skóry w samochodach wystosował działacz PETA, organizacji słynącej z kontrowersyjnych działań na rzecz ochrony zwierząt. 

Aby uzmysłowić sobie jaka jest to absurdalna sytuacja i istotna zmiana, to fakt, że do wykończenia kabiny samochodowej potrzeba dwudziestu krowich skór. Nie chodzi tu tylko o prawa zwierząt, ale o emisję gazów cieplarnianych. Hodowla zwierząt odpowiada za ok.18% antropogenicznych emisji gazów cieplarnianych, ale nie są to jedynie emisje pochodzące z układów trawiennych bydła. Największa część emisji pochodzi z wylesiania.