Volta Charging pozyskała 20 mln dolarów. Postawi kolejne punkty ładowania samochodów elektrycznych

Dodane:

Jędrzej Dzierżyński Jędrzej Dzierżyński

Volta Charging pozyskała 20 mln dolarów. Postawi kolejne punkty ładowania samochodów elektrycznych

Udostępnij:

Volta Charging łączy cyfrową reklamę zewnętrzną ze stacjami ładowania. Pozwala to właścicielom pojazdów elektrycznych na bezpłatne ładowanie. Firma dostała kolejne 20 milionów dolarów finansowania.

Volta, która rozpoczęła działalność w 2010 roku, współpracuje z firmami i właścicielami nieruchomości w celu instalowania ładowarek EV w obszarach o dużym natężeniu ruchu, takich jak sklepy spożywcze, miejsca rozrywki i centra handlowe. Energia jest dostarczana za darmo. Volta zarabia na reklamie zewnętrznej, która jest centralnym elementem konstrukcji ładowarki.

Firma poinformowała, że ​​do tej pory kierowcom pojazdów elektrycznych wydano ponad 45 milionów mil elektrycznych.

Pierwsze stacje ładowania firmy pojawiły się na Hawajach. Od tego czasu Volta rozszerzyła działalność na San Diego, Los Angeles, San Francisco i Dolinę Krzemową w Kalifornii, a także Chicago i jego przedmieścia, Phoenix, Dallas i Houston.

20 mln dolarów finansowania

Do tej pory Volta pozyskała łącznie 100 mln dolarów. W tej rundzie wzięli udział Schneider Electric Ventures, SK Innovation, Energize Ventures oraz wielu obecnych partnerów. Volta Charging pożyczyła również 44 milionów dolarów od Energy Impact Partners i CION.

Volta zebrała 35 milionów dolarów w 2018 r. w rundzie prowadzonej przez Invenergy Future Fund. 

Środki zostaną przeznaczone na rozbudowę sieci bezpłatnych, sponsorowanych przez reklamodawców stacji ładowania. Volta koncentruje się na dodawaniu kolejnych ładowarek do miast, w których już jest obecna, a także na wprowadzaniu na nowe rynki.