W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma pozyskała takich klientów jak Berlin Brand Group, Zenith Watches i Zadig & Voltaire, a ponad 50% jej zamówień pochodzi z rynku amerykańskiego.
Ostatnie sukcesy Vue Storefront
Vue Storefront ma za sobą udane 18 miesięcy, podczas których pozyskał 17,4 mln dolarów z serii A i zwiększył swoje przychody o ponad 300%, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Firma skaluje się globalnie, zatrudniając ponad 100 osób w 10 krajach; ma wsparcie ponad 130 partnerów branżowych i 19 000-osobową społeczność deweloperów. Platforma jest obecnie wykorzystywana do obsługi sklepów internetowych ponad 2200 sprzedawców detalicznych i firm handlowych na całym świecie, w tym Orgill, Tally Weijl i Zenni.
Współzałożyciel i dyrektor generalny Vue Storefront, Patrick Friday powiedział:
„Jesteśmy zachwyceni, że zabezpieczyliśmy tę znaczącą inwestycję, zwłaszcza w tym trudnym klimacie ekonomicznym dla branży technologicznej. Vue Storefront jest ambitną firmą, a to wotum zaufania ze strony społeczności inwestycyjnej stawia nas na dobrej drodze do ciągłego wzrostu i przygotowuje nas na wszystko, co nas czeka. Daje nam to również dodatkowy impuls do rozwijania nowych i lepszych funkcji produktów, które były podstawą naszego sukcesu. Szeroka wiedza Felix Capital na temat branży e-commerce i SaaS sprawia, że jest to idealny partner dla naszego kolejnego rozdziału. Jesteśmy również wdzięczni za ciągłe zaufanie Creandum, Early Bird i SquareOne, którzy pomogli rozpocząć naszą niesamowitą podróż 18 miesięcy temu – i podzielali nasze przekonanie, że frontend strony internetowej napędza doświadczenie klienta i zwiększa sprzedaż.”
Inwestor Felix Capital, Joseph Pizzolato powiedział:
„Nowoczesne marki muszą dostarczać unikalnych, wysokowydajnych doświadczeń cyfrowych, aby zwiększyć przychody i utrzymać klientów, a my wierzymy, że Vue Storefront może stać się standardową platformą frontendową w branży, która zaspokoi te potrzeby. Silne DNA produktowe zespołu, w połączeniu z jego koncentracją na budowaniu społeczności i rozmachem, jaki zdobywa w USA, dało nam pewność, że jest na drodze do zostania globalnym liderem w tej przestrzeni.”
Composable commerce
Ekosystem headless commerce rozwijał się w szybkim tempie w ostatnich latach, kapitalizując transformacje technologiczne. Firma badawcza i konsultingowa Gartner pierwotnie ukuła termin „composable commerce” w 2020 r. Gartner przewidywał, że do 2023 r. organizacje, które zastosują podejście composable commerce, wyprzedzą konkurencję o 80% pod względem szybkości wdrażania nowych funkcji.
W 2021 r. Vue Storefront pojawił się z rozwiązaniem frontendowym w rewolucji „headless” w e-commerce – gdzie marki zaczęły oddzielać swoje cyfrowe usługi backendowe od warstw frontendowych obsługujących klientów, ponieważ tradycyjne systemy all-in-one były zbyt sztywne, aby dostosować się do zmieniających się trendów konsumenckich online.
Koncepcja composable commerce poszła o krok dalej. Umożliwiła detalistom dalszy podział całych backendów (gdzie znajdują się systemy zarządzania treścią, systemy płatności, dostawcy wyszukiwania i inne usługi firm trzecich) na niezależne komponenty i skomponowanie ich w elastyczne architektury, które spełniają specyficzne potrzeby modelu biznesowego.
Wzrost Vue Storefront napędzany jest przez FEaaS oferujący najwięcej integracji z komponentami backendowymi w całym ekosystemie composable commerce. W 2023 r. firma planuje wprowadzić kolejne funkcje i aktualizacje. To dodatkowe finansowanie pomoże firmie kontynuować trajektorię wzrostu, skalować zespoły i produkt oraz rozszerzyć działalność na skalę międzynarodową.