W 2021 r. światowa branża e-commerce wzrośnie o kolejne 14,3%

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

W 2021 r. światowa branża e-commerce wzrośnie o kolejne 14,3%

Udostępnij:

W 2020 r. internetowa sprzedaż detaliczna wyniosła 4,28 bln USD (3,35 bln USD w 2019). Wg prognoz w 2021 roku światowa branża e-commerce wzrośnie o kolejne 14,3%, m.in. za sprawą zmieniających się zwyczajów zakupowych oraz rozwoju technologii, a zwłaszcza coraz większej popularności rozwiązań mobilnych. Prognozy przewidują, że w 2021 r. ok. 67% zakupów online na świecie będzie dokonywanych przy użyciu smartfona.

Raport Globalna branża e-commerce w obliczu ogromnych zmian przygotowany przez firmę PayPal prezentuje światowe trendy w branży e-commerce oraz główne zmiany, jakie będą kształtowały przyszłość handlu międzynarodowego. Obejmuje on także szczegółową analizę kluczowych zwyczajów konsumenckich panujących na wybranych 13 rynkach w regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Łacińskiej i Europie, w tym Australii, Brazylii, Chinach, Francji, Niemczech, Hongkongu, Indiach, Japonii, Meksyku, Rosji, Singapurze, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. Informacje zawarte w raporcie pozwolą firmom planującym wejście na zagraniczne rynki zrozumieć ich specyfikę, a co za tym idzie zidentyfikować potencjalne obszary rozwoju i skuteczniej przygotować się do ekspansji.

Kluczowe czynniki wpływające na sprzedaż międzynarodową według PayPal

W 2020 r. internetowa sprzedaż detaliczna wyniosła 4,28 bln USD (3,35 bln USD w 2019)[1]. Wg prognoz w 2021 roku światowa branża e-commerce wzrośnie o kolejne 14,3%, m.in. za sprawą zmieniających się zwyczajów zakupowych oraz rozwoju technologii, a zwłaszcza coraz większej popularności rozwiązań mobilnych. Prognozy przewidują, że w 2021 r. ok. 67% zakupów online na świecie będzie dokonywanych przy użyciu smartfona.

Zwyczaje zakupowe 

Na przeanalizowanych przez PayPal 13 rynkach 56% respondentów stwierdziło, że podczas pandemii kupuje więcej przez Internet. Z kolei 22% ankietowanych wskazało, że z powodu pandemii swobodniej robi zakupy zagraniczne, głównie ze względu lepsze oferty (48%) oraz dostęp do produktów, których nie ma w ich ojczystych krajach (39%). Na siedmiu z trzynastu przeanalizowanych rynków preferowaną metodą płatności w przypadku zakupów zagranicznych jest PayPal.

Francja: Dwie trzecie osób kupujących online robi zakupy w innych europejskich państwach. Dobry stosunek ceny do jakości to dla Francuzów najważniejsza motywacja do zakupów internetowych za granicą. Branża zakupów online rozwija się w tempie 10,4%, a w przypadku m-commerce wzrost jest jeszcze szybszy – wynosi 16,8%. Konsumenci w zdecydowanej większości (70%) wybierają strony firm prowadzących działalność w zrównoważony sposób.

Niemcy: Obawy dotyczące bezpieczeństwa online to główny powód powstrzymujący Niemców od robienia zakupów za granicą. Aż 62% ankietowanych osób, które kupują przez Internet,   93% Niemców już teraz wspiera lub kupuje więcej u sprzedawców, którzy oferują produkty wytwarzane w sposób zrównoważony lub przyjazny dla środowiska.

Stany Zjednoczone: Od 2019 r. popularność zakupów zagranicznych wzrosła o 42%. Co ciekawe, aż 61% amerykańskich konsumentów kupujących online robi zakupy przy użyciu smartfona, a niemal jedna czwarta trafia na zagraniczne strony internetowe sklepów z platform społecznościowych, tj. Facebook (65%), Instagram (41%)
i YouTube (24%).

Najważniejsze święta dla branży e-commerce (Dzień Singla, Międzynarodowy Dzień Kobiet i Black Friday)

Planując sprzedaż zagraniczną, warto pamiętać o zróżnicowaniu analizowanych rynków w odniesieniu do ważności poszczególnych wydarzeń zakupowych. W Chinach obchody Dnia Singla w 2020 trwały 11 dni i zaowocowały sprzedażą na poziomie 115 mld USD. W Rosji 20% konsumentów kupiło prezent bliskiej kobiecie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. El Buen Fin, meksykański odpowiednik Black Friday, zamiast zwyczajowych 4 dni długiego świątecznego weekendu trwał przez 12 dni, a towarzysząca tej okazji sprzedaż, przewyższyła wynik z 2019 r. o 230%. W USA główne święto zakupowe przypada na okres Bożego Narodzenia, a za jego umowny początek można uznać Black Friday.

[1] Źródła wszystkich danych zawartych w niniejszym opracowaniu znajdują się w raporcie „Globalna branża e-commerce w obliczu ogromnych zmian” dostępnym do pobrania na stronie www.paypal.com.