1. Qloo
Elton John, popularny muzyk z Wielkiej Brytanii, zainwestował wczoraj 6,5 miliona dolarów w amerykański startup Qloo. Jest to narzędzie, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do poznania gustu muzycznego i filmowego badanych internautów. Według autorów projektu, ich rozwiązanie oparte jest o technologie wykorzystujące najnowsze odkrycia w dziedzinie maszynowego uczenia i do tego łatwo jest je zintegrować z innymi narzędziami.
Na zdjęciu: Elton John | fot. David Shankbone, flickr.com CC by 2.0 | modyfikacja: 632×348
Qloo potrafi na przykład znaleźć podobieństwa między fanami dwóch rywalizujących ze sobą drużyn sportowych, określić jakiej muzyki słuchają oraz jakie buty najchętniej noszą. Dzięki temu marketingowcy mogą tworzyć profile potencjalnych klientów i na tej podstawie zarządzać bardziej spersonalizowanymi komunikatami reklamowymi, które na przykład podczas rozgrywek sportowych trafią do fanów oby drużyn.
– Jesteśmy podekscytowani potencjałem sztucznej inteligencji Qloo – mówi Elton John. Jego zdaniem, narzędzie to sprawdziło się przy współpracy ze spółką Rocket Entertainment i będzie napędzało branżę rozrywkową w najbliższych latach. Muzyk nie jest jedynym artystą, który zaangażował się finansowo w rozwój tego projektu. W minionym roku do grona inwestorów Qloo dołączył także Leonardo DiCaprio.
2. GameOn
Wśród muzyków inwestujących w startupy jest także amerykański raper Snoop Dogg, który wyłożył w ubiegłym roku pieniądze na rozwój aplikacji GameOn. Jej autorzy twierdzą, że program ten jest połączeniem komunikatora WhatsApp i telewizyjnego kanału ESPN. Słowem: służy do nawiązywania kontaktów między miłośnikami rozmaitych dyscyplin sportowych i prowadzenia rozmów na temat rozgrywek sportowych.
Na zdjęciu: Snoop Dogg | fot. Jason Persse, flickr.com CC by-sa 2.0 | modyfikacja: 632×348
Pytany o to, dlaczego zdecydował się zainwestować akurat w ten projekt, Snoop Dogg odpowiedział, że uwielbia sport i uważa aplikację za doskonały sposób na inicjowanie rozmów. – Fani z całego świata mogą dołączyć i porozmawiać o swoich ulubionych zespołach, najlepszych rozgrywkach i oczywiście o masie innych spraw – wyjaśnił raper w rozmowie z serwisem TechCrunch.
GameOn dostępny jest zarówno na iOSa jak i na Androida. Pomysłodawca narzędzia tłumaczy, że aplikacja nie tylko służy do prowadzenia rozmów, ale także do gromadzenia najświeższych informacji ze świata sportu. Pochwalił się również przy tej okazji, że po pięciu miesiącach od uruchomienia projektu zyskał on zwolenników i że korzysta z aplikacji około 100 tysięcy użytkowników.
3. Nuritas
Pod koniec ubiegłego roku również Bono, lider zespołu U2, sięgnął do portfela i zainwestował nieujawnioną kwotę w trzyletni startup z Irlandii. Nuritas, o którym mowa, to spółka biotechnologiczna wykorzystująca sztuczną inteligencję, algorytmy maszynowego uczenia oraz analizę DNA do tworzenia leków i suplementów diety.
Na zdjęciu: Bono | fot. Utenriksdepartementet UD, flickr.com CC by-nd 2.0 | modyfikacja: 632×348
Jednym z projektów, nad którym pracuje jest przetestowanie i wprowadzenie na rynek przełomowego medykamentu umożliwiającego zapobieganie cukrzycy. Na ten cel Nuritas pozyskało wcześniej od Unii Europejskiej 3 miliony euro, które miało przeznaczyć na badania kliniczne. Zamknięta runda finansowania z udziałem Bono ma z kolei pomóc spółce w zatrudnieniu nowych pracowników i w międzynarodowej ekspansji.
Kierunkiem jaki wybrał startup są Stany Zjednoczone, gdzie na początku 2016 roku uruchomił biuro – mieści się w San Francisco. Natomiast dla Bono inwestycja w Nuritas nie jest pierwszą transakcją jaką zrealizował. Wcześniej zaangażował się finansowo między innymi w rozwój Facebooka i Dropboxa.
–
Ashton Kutcher zainwestował pieniądze w około 100 projektów. Co dla niego się liczy przy tego typu transakcjach? Dowiesz się czytając „Ashton Kutcher o inwestowaniu. Nie ma czasu na robienie startupów, wiec wykłada kasę”.