W Londynie rusza trzecia edycja konkursu dla polskich startupów

w londynie rusza trzecia edycja konkursu dla polskich startupow
Udostępnij:
Ruszają zgłoszenia do trzeciej edycji konkursu dla startupów ł.pitch Start-Up Challenge organizowanego przez LSE Polish Business Society. Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 20 tys. zł i miejsce w programie akceleracyjnym Space3ac, w ramach którego może liczyć na wsparcie rozwoju o wartości do 200 tys. zł oraz doradztwo mentoringowe.

Konkurs skierowany jest do startupów na wczesnym etapie rozwoju należących do kategorii disruptive technology, czyli przedsięwzięć, które radykalnie zmieniają dotychczasowe modele działalności gospodarczej. W ramach konkursu polskie startupy będą miały szansę zaprezentować się przed potencjalnymi inwestorami i przedstawicielami sektora technologicznego.

Konkurs ł.pitch jest projektem LSE Polish Business Society, stowarzyszenia polskich studentów na London School of Economics (LSE). Nazwa konkursu nawiązuje do pioniera przemysłu naftowego i wynalazcy lampy naftowej, Ignacego Łukasiewicza.

– Misją ł.pitch jest zarówno promocja Polski jako świetnego miejsca na założenie i prowadzenie innowacyjnej firmy, jak i pomoc dla rodzimych startupów. Stwarzamy startupom możliwość zaprezentowania swoich pomysłów specjalistom i inwestorom - mówi Aleksander Książek, koordynator konkursu. – Bardzo nas cieszy, że zwycięzcy poprzednich edycji świetnie sobie radzą na rynku – dodaje.

Tensorflight, zwycięzca pierwszej edycji ł.pitch, to twórca programu pozwalającego na automatyczną analizę zdjęć satelitarnych i lotniczych. Rozwiązania wypracowane przez tę firmę będą wdrażane przez Krajową Administrację Skarbową. Ponadto, Tensorflight pozyskał ostatnio 2 mln dolarów na rozwój. Natomiast rozwiązania wypracowane przez zwycięzcę ubiegłorocznej edycji konkursu Comixify, twórcę oprogramowania zmieniającego zdjęcia i filmy w komiksy, są wdrażane przez PKN Orlen S.A.

– Dzięki wygranej w konkursie ł.pitch wzięliśmy udział w programie akceleracyjnym, który pomógł nam rozwinąć nasz pomysł do platformy. Wdrożyliśmy ją w obszarach HR i programie lojalnościowym dla PKN Orlen S.A. Współpraca z tak dużą organizacją oraz wsparcie merytoryczne otrzymane w trakcie akceleracji pozwoliło nam stworzyć skalowalny produkt, który możemy teraz wykorzystać w wielu obszarach biznesowych –mówi Tomasz Trzciński, prezes i współzałożyciel Comixify.

Zgłoszenia do ł.pitch przyjmowane są do 20 lutego 2020 roku. Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie oraz na profilu Facebookowym LSE PBS ł.pitch.

Fot. I edycja ł.pitch 2018- na zdjęciu jurorzy między innymi: Krzysztof Krawczyk (CVC Capital
Partners), Sebastian Kulczyk (Kulczyk Investments) i Wojciech Szaniawski (Arskom).

Do finału konkursu, który odbędzie się 7 marca 2020 w Londynie, zakwalifikowane zostaną cztery startupy. Każdy z nich zaprezentuje swój pomysł przed potencjalnymi inwestorami i uczestnikami konferencji LSE Polish Economic Forum. Następnie w formule „Dragon’s Den” zostaną ocenione przez Jury, w którym zasiądą między innymi: Marcin Kowalik (Black Pearls VC), Rafał Celej (kancelaria Kondracki Celej), Karolina Kukiełka (InReach Ventures), Arek Wylegalski (Firstminute Capital), Wojciech Szaniawski (Arskom) i Tomasz Trzciński (Comixify).

Partnerami tegorocznej edycji ł.pitch są m.in. z fundusz Black Pearls VC (partner główny), kancelaria prawna Kondracki Celej, InReach Ventures, Firstminute Capital, Arskom oraz Marvipol Development S.A. W tym roku zwycięzcy oprócz głównej nagrody mogą również liczyć między innymi na pakiet opieki prawnej od kancelarii Kondracki Celej, doradztwo w strategii rozwoju od InReach Ventures, pitch dla inwestorów w Firstminute Capital, doradztwo marketingowe od Arskom oraz spotkanie mentoringowe z partnerem funduszu Black Pearls VC. Patronat medialny nad wydarzeniem objął ISB News.