Konkurs skierowany jest do startupów na wczesnym etapie rozwoju należących do kategorii disruptive technology, czyli przedsięwzięć, które radykalnie zmieniają dotychczasowe modele działalności gospodarczej. W ramach konkursu polskie startupy będą miały szansę zaprezentować się przed potencjalnymi inwestorami i przedstawicielami sektora technologicznego.
Konkurs ł.pitch jest projektem LSE Polish Business Society, stowarzyszenia polskich studentów na London School of Economics (LSE). Nazwa konkursu nawiązuje do pioniera przemysłu naftowego i wynalazcy lampy naftowej, Ignacego Łukasiewicza.
– Misją ł.pitch jest zarówno promocja Polski jako świetnego miejsca na założenie i prowadzenie innowacyjnej firmy, jak i pomoc dla rodzimych startupów. Stwarzamy startupom możliwość zaprezentowania swoich pomysłów specjalistom i inwestorom – mówi Aleksander Książek, koordynator konkursu. – Bardzo nas cieszy, że zwycięzcy poprzednich edycji świetnie sobie radzą na rynku – dodaje.
Tensorflight, zwycięzca pierwszej edycji ł.pitch, to twórca programu pozwalającego na automatyczną analizę zdjęć satelitarnych i lotniczych. Rozwiązania wypracowane przez tę firmę będą wdrażane przez Krajową Administrację Skarbową. Ponadto, Tensorflight pozyskał ostatnio 2 mln dolarów na rozwój. Natomiast rozwiązania wypracowane przez zwycięzcę ubiegłorocznej edycji konkursu Comixify, twórcę oprogramowania zmieniającego zdjęcia i filmy w komiksy, są wdrażane przez PKN Orlen S.A.
– Dzięki wygranej w konkursie ł.pitch wzięliśmy udział w programie akceleracyjnym, który pomógł nam rozwinąć nasz pomysł do platformy. Wdrożyliśmy ją w obszarach HR i programie lojalnościowym dla PKN Orlen S.A. Współpraca z tak dużą organizacją oraz wsparcie merytoryczne otrzymane w trakcie akceleracji pozwoliło nam stworzyć skalowalny produkt, który możemy teraz wykorzystać w wielu obszarach biznesowych –mówi Tomasz Trzciński, prezes i współzałożyciel Comixify.
Zgłoszenia do ł.pitch przyjmowane są do 20 lutego 2020 roku. Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie oraz na profilu Facebookowym LSE PBS ł.pitch.
Fot. I edycja ł.pitch 2018- na zdjęciu jurorzy między innymi: Krzysztof Krawczyk (CVC Capital
Partners), Sebastian Kulczyk (Kulczyk Investments) i Wojciech Szaniawski (Arskom).
Do finału konkursu, który odbędzie się 7 marca 2020 w Londynie, zakwalifikowane zostaną cztery startupy. Każdy z nich zaprezentuje swój pomysł przed potencjalnymi inwestorami i uczestnikami konferencji LSE Polish Economic Forum. Następnie w formule „Dragon’s Den” zostaną ocenione przez Jury, w którym zasiądą między innymi: Marcin Kowalik (Black Pearls VC), Rafał Celej (kancelaria Kondracki Celej), Karolina Kukiełka (InReach Ventures), Arek Wylegalski (Firstminute Capital), Wojciech Szaniawski (Arskom) i Tomasz Trzciński (Comixify).
Partnerami tegorocznej edycji ł.pitch są m.in. z fundusz Black Pearls VC (partner główny), kancelaria prawna Kondracki Celej, InReach Ventures, Firstminute Capital, Arskom oraz Marvipol Development S.A. W tym roku zwycięzcy oprócz głównej nagrody mogą również liczyć między innymi na pakiet opieki prawnej od kancelarii Kondracki Celej, doradztwo w strategii rozwoju od InReach Ventures, pitch dla inwestorów w Firstminute Capital, doradztwo marketingowe od Arskom oraz spotkanie mentoringowe z partnerem funduszu Black Pearls VC. Patronat medialny nad wydarzeniem objął ISB News.