W Nowym Jorku zrobi się bezpieczniej na buspasach. Kamery w autobusach poinformują o łamaniu przepisów

w nowym jorku zrobi sie bezpieczniej na buspasach kamery w autobusach poinformuja o lamaniu przepisow
Udostępnij:
Siemens Mobility zainstalował system ABLE (Automatic Bus Lane Enforcement) na trzech trasach autobusów w Nowym Jorku, m.in. na Manhattanie. Narzędzie automatycznie wykrywa przypadki nieprzestrzegania prawa drogowego na buspasach.

ABLE ma ułatwić autobusom miejskim poruszanie się po mieście. Zadaniem technologii jest zwiększenie prędkości i wydajności pojazdów na najbardziej zatłoczonych ulicach Nowego Jorku. Rozwiązanie startupu niweluje przypadki, kiedy inne auta blokują przejazdy autobusów na pasach przeznaczonych tylko dla transportu miejskiego.

Jak działa system ABLE?

Zainstalowane wewnątrz autobusów kamery zbierają informacje na temat kierowców łamiących przepisy. Taki monitoring upoważnia nowojorskich stróżów prawa do wystawienia mandatu kierowcom samochodów osobowych, którzy nieprzepisowo korzystają z buspasów.

Autobusowe kamery nagrywają wszystkie pojazdy korzystające z buspasów, odczytując ich numery tablic rejestracyjnych. Urządzenia posiadają tryb wideo do robienia zdjęć, filmów. Są także w stanie uzyskać informacje na temat lokalizacji pojazdów.

W system ABLE wyposażone są autobusy linii M15 Select Bus Service. System obsługuje dziennie ponad 2 miliony przejazdów komunikacją miejską.

Nadchodzą zmiany w transporcie drogowym

Obecnie powstaje coraz więcej rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa na drogach. Nowe rozwiązania też nierzadko są połączone z próbami wprowadzenia w pełni autonomicznych aut do ruchu drogowego.

Startup Bluespace.ai chce wprowadzić autonomiczny transport masowy. Oprogramowanie Bluespace.ai umożliwia bezpieczne poruszanie się AV (autonomous vehicle) bez prowadzenia wielu testów, które są wymagane przez obecną generację AV. Startup chce uczynić komunikację miejską bardziej dostępną poprzez automatyzację transportu masowego.

Bluespace.ai koncentruje się na zwiększeniu ogólnej przepustowości i wydajności na głównych trasach tranzytowych. Celem Bluespace.ai jest umożliwienie autonomicznym pojazdom bezpieczne poruszanie się po drogach publicznych z dużą prędkością. Tym samym takie pojazdy będą mogły obsługiwać większą liczbę pasażerów w określonym czasie.

Według prognoz firmy IHS, w 2035 r. co dziesiąte nowe auto będzie samochodem w pełni autonomicznym. Oprócz samochodów osobowych autonomiczne mają być także m.in. autobusy, pociągi, metro czy robo-taksówki.

Autonomous vehicles (AV) będą podłączone do sieci w ramach komunikacji z innymi pojazdami (ang. V2V – Vehicle-to-Vehicle) i infrastrukturą drogową (ang. V2I – Vehicle-to-Infrastructure) taką jak np. inteligentne znaki drogowe lub sygnalizatory świetlne.