W tym roku otworzyliśmy drugą lokalizację i wypełniliśmy ją niemal w 100 proc. HubHub podsumowuje 2019 rok

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

W tym roku otworzyliśmy drugą lokalizację i wypełniliśmy ją niemal w 100 proc. HubHub podsumowuje 2019 rok

Udostępnij:

HubHub udziela wsparcia niemal wszystkim startupom, które się do niego zgłoszą. Nie ogranicza się przy tym wyłącznie do tych startupów, które pracują w jego przestrzeniach. Otwartość i chęć pomocy to dla HubHub ważny aspekt przedsiębiorczości. Teraz HubHub podsumowuje 2019 rok.

Czytasz właśnie cykl artykułów pt. „Podsumowania roku”, w którym polskie akceleratory oraz fundusze opowiadają, jak minął im 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

– Gdy w 2017 roku rozkręcaliśmy HubHub, mogliśmy liczyć na pomoc wielu osób. Dlatego teraz nie pozostaje nam nic innego jak próbować tę pomoc odwzajemniać. Wsparcie które udzielamy, ma też swoje odbicie w ofercie HubHub. Wybrane startupy znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju mogą liczyć na preferencyjne stawki wynajmu stanowisk pracy w przestrzeni otwartej.  Kryteria kwalifikacji? Subiektywne. Zdajemy sobie sprawę z tego, że na początku budowania biznesu liczy się każda złotówka. By podjąć decyzję, zazwyczaj wystarczy szczera rozmowa z founderem, o tym jakie wyzwania stoją przed jego projektem i jakie ma plany na najbliższe miesiące – tłumaczy Piotr Grabowski, Business Development and Partnerships Manager, HubHub.

W tym roku HubHub nawiązał strategiczne partnerstwa z instytucjami wspierającymi startupy tj. Fundacją Startup Poland, która działa w jego przestrzeni wspólnie z akceleratorami MIT Enterprise Forum CEE i Youth Business Poland. Każda z tych organizacji pomaga w realizacji celów HubHub, związanych z rozwojem ekosystemu startupowego, nie tylko lokalnego, ale również krajowego i regionalnego.

W ciągu tego roku w przestrzeniach HubHub powstało kilka świetnych projektów. Wspomnieć można np. o platformie ofert pracy w IT – Jobs For Geek, czy aplikacji Amelia – służącej do pomocy ludziom w twojej okolicy. Jak podkreśla Piotr Grabowski, oba te projekty tworzą fantastyczni ludzie i dlatego zachęca, by bacznie obserwować rozwój tych rozwiązań.

Nowa lokalizacja

Jako największy sukces w 2019 roku HubHub wskazuje otwarcie drugiej lokalizacji (HubHub Nowogrodzka Square) i wypełnienie jej niemal w 100 proc. W obliczu gwałtownego rozwoju branży coworkingowej w Warszawie, początek 2019 roku wymagał od HubHub zainwestowania znacznej ilości czasu i uwagi w pogłębione rozmowy z potencjalnymi klientami. Z jednej strony przedstawiciele HubHub chcieli lepiej zrozumieć ich potrzeby, a z drugiej wytłumaczyć im czym różnią się od konkurencji.

– Wysiłki się opłaciły. Mamy w przestrzeni świetne, dynamicznie rozwijające się firmy z niezwykle zaangażowanymi ludźmi, bo właśnie dzięki naszym rezydentom HubHub jest miejscem, w którym chce się pracować. To był też dobry rok dla naszej drugiej lokalizacji – HubHub Postępu 14. Po nieco ponad 2 latach od otwarcia przestrzeni, jej obłożenie utrzymuje się na poziomie 85% – komentuje Bartosz Chmiel, Brand & Marketing, HubHub.

– Żaden z tych sukcesów nie byłby możliwy bez ciężkiej pracy naszego zespołu, który niemalże stawał na głowie, żeby sprawić, by HubHub dołączył do grona największych graczy warszawskiego ekosystemu startupowego dodaje Bartosz Chmiel.

2020 rok poświęcimy na budowanie partnerstw

Dynamiczny wzrost pochłonął HubHub operacyjnie w 120 proc., przez co było nieco mniej czasu na pracę strategiczną taką jak np. budowanie partnerstw. HubHub nawiązał kilka bardzo obiecujących, ale zdecydowanie chce mieć ich więcej. Jak mówi Piotr Grabowski, cały zespól intensywnie pracuje nad tym, żeby w 2020 roku było ich więcej i zapowiada, że w najbliższym roku pojawią się niespodzianki ze strony HubHub.

– Rok 2020 w dużej mierze poświęcimy na to, by lepiej dostosować naszą ofertę programową i eventową zarówno do potrzeb naszych rezydentów jak i całego ekosystemu startupowego. Jest to jeden z powodów, dla których tak ważne jest dla nas budowanie partnerstw – chcemy mieć wokół siebie najlepszych, najbardziej doświadczonych ludzi z branży technologicznej, choć nie ograniczamy się tylko do niej – zapowiada Piotr Grabowski.

– Rok 2020 będzie dla nas intensywnym rokiem również pod względem umacniania naszej obecności w europejskich miastach. W ciągu nadchodzących 12 miesięcy otworzymy kilka kolejnych lokalizacji HubHub, ale co najważniejsze dla czytelników Mam Startup, będziemy w pocie czoła pracować nad projektem naszej trzeciej lokalizacji w Warszawie – dodaje na koniec Bartosz Chmiel.