W ubiegłym roku serwisy streamingowe straciły 9,1 mld dolarów na współdzieleniu kont

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

W ubiegłym roku serwisy streamingowe straciły 9,1 mld dolarów na współdzieleniu kont

Udostępnij:

Serwisy typu VoD straciły 9,1 mld dolarów w 2019 na współdzieleniu kont. Do takich praktyk przyznaje się ponad 30% użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Z jednego konta korzysta nawet 5 osób, z czego 4 nielegalnie.

Do 2024 r. straty finansowe z tego powodu mogą wzrosnąć do 12,5 mld dolarów.

Według analiz Parks Associates w 2019 r. przychody platform streamingowych były niższe o ponad 9 mld dolarów, ponieważ subskrybenci udostępniają dane logowania do konta innym osobom.

Amerykanie przyznają się do udostępniania kont

64% respondentów w wieku 13 – 24 lata potwierdza, że dzieli konto z osobami postronnymi. W grupie wiekowej obejmującej użytkowników mających ponad 35 lat ten odsetek wynosi 16%.

W Stanach Zjednoczonych połowa gospodarstw domowych składa się z 1 lub 2 mieszkańców. Ale na powiązanych z nimi profilach w jednym momencie jest uruchomionych nawet 5 sesji na różnych ekranach.

Problem serwisów VoD

Do tej pory serwisy streamingowe nie przywiązywały zbyt dużej wagi do współdzielenia kont. Priorytetem była bowiem rozpoznawalność marki. Błędnie zakładano, że część osób, które oglądają filmy w niedozwolony sposób, zacznie w końcu płacić subskrypcję.

Wgląda na to, że serwisy VoD podejmą odpowiednie kroki, by zapobiec dalszemu szerzeniu się nielegalnego korzystania z platform streamingowych.

Video online coraz bardziej popularne

Przeciętny odbiorca na oglądanie wideo online poświęca nieco ponad 80 minut. W 2021 roku będzie to już 100 minut.

Telewizję codziennie ogląda prawie połowa Polaków. Ale coraz częściej wybieramy serwisy VoD. Zwłaszcza że tym rodzajem mediów zainteresowali się tacy technologiczni giganci jak Apple.

Z szacunków wynika, że reklamodawcy na świecie w tym roku przeznaczą na reklamę video online ponad 175 mln dolarów. W 2021 roku wydatki na reklamę wideo online będą warte ⅓ rynku reklam telewizyjnych.

Badanie „Od Netflixa do Fortnite’a – jak Polacy spędzają czas przed ekranem” Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna wykazuje, że, pomimo że telewizja wciąż jest to na znaczeniu zyskują serwisy VoD. W naszym kraju już 40% internautów korzysta z usługi wideo na żądanie przynajmniej raz w tygodniu.