W Warszawie stanął pierwszy samoobsługowy kiosk Ruchu

Udostępnij:
Wiele się mówi o tym, że sklepy autonomiczne są przyszłością handlu i że będzie się ich pojawiać coraz więcej. Za tym trendem postanowiła podążyć także sieć kiosków RUCH.

Niemal w każdym supermarkecie można już spotkać kasy samoobsługowe, przy których sami możemy zeskanować produkty i zapłacić za całe zakupy. Według specjalistów od handlu to rozwiązanie to jednak tylko etap przejściowy - rynek dąży do tego, aby wszystkie sklepy stały się zupełnie autonomiczne i nie wymagały zatrudniania sprzedawców. W stolicy mamy już przykłady takich punktów - kilka miesięcy temu stanęły pierwsze samoobsługowe Żabki, a teraz mamy samoobsługowy kiosk Ruchu.

W pierwszym autonomicznym kiosku Ruchu przy pl. Unii Lubelskiej w Warszawie nie spotkamy w okienku sprzedawcy - mamy za to maszyny, które są w stanie wydać nam 175 produktów. Asortyment składa się z artykułów zarówno spożywczych, jak i niespożywczych, co oznacza, że w nowoczesnym kiosku kupimy napoje, słodycze, kawę (także tę świeżo zaparzoną w automacie), ale także produkty higieniczne, zabawki i artykuły piśmiennicze. Co ciekawe, na razie nie kupimy tam prasy - RUCH podobno jeszcze nie znalazł optymalnego rozwiązania do wydawania klientom gazet.

Do kiosku na bieżąco będą dostarczane świeże produkty oraz zapewniany będzie niezbędny serwis urządzeń oraz samej infrastruktury. Przy automacie do parzenia kawy zamontowany będzie dozownik z płynem dezynfekcyjnym. Sam kiosk również będzie regularnie dezynfekowany – mówi Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy RUCH S.A.

Z pewnością ogromnym plusem autonomicznego kiosku jest fakt, że jest on czynny całą dobę, a intuicyjna obsługa pozwala na zrobienie zakupów w kilkanaście sekund. Do zrobienia zakupów wystarczy wybrać produkt, a następnie zapłacić za niego BLIK-iem lub kartą, którą należy zbliżyć do terminala zbudowanego w ścianę.

Na razie autonomiczne kioski nie będą się cieszyć ogromną popularnością, ale takie rozwiązanie daje możliwość badania trendów konsumenckich i dostosowywania najbardziej elastycznej oferty, dostępnej w punkcie sprzedaży. Zachęcające do zapoznania się z nową formą sprzedaży mają być atrakcyjne propozycje cenowe oraz akcje promocyjne.