Internauci coraz częściej przeszukują sieć wykorzystując do tego celu urządzenia mobilne. Firma Google wiedząc o tym postanowiła ułatwić użytkownikom smartfonów odbiór witryn w najlepszej jakości. Dlatego od dziś będzie faworyzować strony internetowe przyjazne urządzeniom przenośnym.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Mobilna strona pomoże wygenerować ruch na stronie
Zgodnie z wprowadzoną dzisiaj zmianą, algorytm Google’a będzie oceniał zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi. Na tej podstawie internauci przeszukując sieć za pomocą smartfonów, w wynikach wyszukiwania w pierwszej kolejności zobaczą te strony, które są przystosowane do ich urządzeń. Dla użytkowników jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ wyświetlane na ekranie smartfona litery będą większe, a grafika wypełni całą dostępną przestrzeń.
Dla przedsiębiorców prowadzących np. e-sklepy jest to dodatkowa kwestia, o którą powinni zadbać. Jak przekonują specjaliści z interaktywnej agencji HubSpot, internauci rzadko kiedy zaglądają na drugą stronę w wyszukiwarce, dlatego warto dostosować się do wymogów stawianych przez Google, tym samym zwiększając szansę na pozyskanie klientów. Właściciele biznesów działających w branży e-commerce mieli czas od lutego bieżącego roku na wdrożenie zapowiadanych zmian. Co powinni zrobić przedsiębiorcy, kiedy ich strona nie jest przystosowana do odbioru na urządzeniach przenośnych?
Coraz częściej korzystamy z internetu za pomocą smartfonów
W pierwszej kolejności należy upewnić się, czy na pewno serwis internetowy, który prowadzimy nie jest kompatybilny z urządzeniami mobilnymi. Można to sprawdzić wpisując adres URL witryny na tej stronie. Warto również wiedzieć, że nowe regulacje dotyczące korzystania z wyszukiwarki Google odnoszą się jedynie do urządzeń mobilnych, co oznacza, że nie posiadając strony przyjaznej smartfonom nie wpłynie negatywnie na wyszukiwanie naszej domeny przy użyciu komputera stacjonarnego.
Mimo to, warto zadbać o użytkowników, którzy przeglądają sieć będąc np. w środkach lokomocji, bo jak pokazują badania przeprowadzone w 2014 roku przez Gemius, 12 proc. ruchu w sieci pochodzi właśnie od nich.1 Co równie ważne, co trzeciemu kupującemu online zdarzyło się użyć w tym celu smartfona. Jak twierdza eksperci, coraz częściej korzystamy z internetu przy użyciu mobilnych urządzeń, a ich liczba do roku 2017 wzrośnie do połowy wszystkich internautów.