„Wchodzimy do pierwszej ligi światowego e-commerce.” cyber_Folks wspólnie z Syliusem przejmują PrestaShop

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

„Wchodzimy do pierwszej ligi światowego e-commerce.” cyber_Folks wspólnie z Syliusem przejmują PrestaShop

Udostępnij:

cyber_Folks wraz z Syliusem podpisały porozumienia dotyczące nabycia PrestaShop. Ma to zwiększyć skalę działalności grupy na europejskim rynku technologii e-commerce.

Przejęcie PrestaShop i współpraca z Syliusem

PrestaShop obsługuje 230 tys. aktywnych sklepów na świecie, które w 2024 roku wygenerowały 22 mld euro GMV. Sylius realizuje bardziej złożone projekty o łącznej wartości GMV szacowanej na ok. 7 mld euro rocznie. Połączenie obu podmiotów z cyber_Folks zwiększa łączną wartość GMV do ok. 35 mld euro.

cyber_Folks wchodzi do pierwszej ligi światowego e-commerce. Po przejęciu PrestaShop Europa zyskuje gracza, który może być porównywany do Shopify pod względem skali działania na tym rynku. Jako Grupa osiągamy ok. 35 mld euro GMV, czego dotąd nie dokonała żadna firma technologiczna z naszego regionu. Synergia z Syliusem wzmacnia ten efekt, ponieważ otwiera nam drogę do segmentu największych projektów Enterprise oraz rynku composable commerce, który rozwija się obecnie najszybciej w globalnym handlu internetowym. Warto dodać, że udziałowcy Syliusa – Damian Murawski i Mikołaj Król – wspólnie z nami będą rozwijać obie platformy – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

Rozszerzenie oferty technologicznej

Grupa łączy model SaaS Shopera, open-source PrestaShop oraz architekturę headless Syliusa, tworząc ofertę dla firm na każdym etapie rozwoju. cyber_Folks wskazuje, że integracja umożliwia obsługę zarówno najmniejszych sklepów, jak i zaawansowanych projektów wymagających personalizacji, rozbudowanych integracji czy dopasowania do procesów Enterprise. cyber_Folks podkreśla także rolę usług komplementarnych, takich jak integracje Apilo i Sellintegro oraz narzędzia komunikacyjne Vercom, które wspierają migracje między rozwiązaniami i rozwój nowych strumieni przychodów.

Transakcja ma wzmocnić obecność grupy w Europie Zachodniej, Europie Środkowo-Wschodniej oraz na rynkach globalnych. Najważniejsze rynki PrestaShop to Francja, Hiszpania, Włochy, USA i Wielka Brytania, a Syliusa: Francja, USA, Włochy, Polska i Niemcy. Sylius wnosi kompetencje w zakresie architektury headless, composable commerce oraz budowy oprogramowania open source, co ma wspierać rozwój produktów AI i projektów Enterprise w Grupie.

– Transakcja to nie tylko wejście na nowe rynki i dostęp do zaawansowanych technologii, lecz także ludzie, którzy stanowią dla nas ogromną wartość. To kolejna – po MailerLite – inwestycja otwierająca nam drzwi do międzynarodowych rynków oraz do zespołów potrafiących skutecznie na nich działać. Kapitał ludzki od zawsze jest dla nas bezcenny i pozostaje jednym z fundamentów naszego rozwoju – dodaje Jakub Dwernicki.

Synergie i rozwój ekosystemu

Grupa widzi potencjał synergii w cross-sellu i upsellu. Integracje Apilo i Sellintegro mają wspierać rosnące zapotrzebowanie sklepów na łączenie z marketplace’ami, systemami ERP, operatorami logistycznymi i narzędziami marketingowymi. Vercom wzmacnia ofertę w obszarze komunikacji transakcyjnej i marketing automation.

– PrestaShop posiada ogromną bazę klientów i partnerów. Łączymy tę skalę z naszym hostingiem, integracjami Apilo i Sellintegro, rozwiązaniami AI oraz narzędziami komunikacyjnymi. Synergia tych elementów pozwala nam skutecznie rozwijać działalność w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Południowej, a jednocześnie wzmacniać naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej – podkreśla prezes cyber_Folks.

W strukturach grupy znajdzie się również globalny marketplace modułów e-commerce i rozwiązań komunikacyjnych z dostępem do ponad 200 tys. merchantów, co tworzy nowe możliwości monetyzacji.

– Dzięki wrześniowej emisji akcji, z której pozyskaliśmy ponad 200 mln zł, jesteśmy w stanie działać szybko i zdecydowanie, realizując przejęcie PrestaShop. Zaufanie inwestorów dało nam solidny kapitał do dalszego wzrostu, a wsparcie finansowania bankowego dodatkowo zwiększa skalę naszych możliwości. Połączenie elastyczności kapitałowej i dyscypliny finansowej pozwala nam wykorzystywać najlepsze okazje rynkowe – mówi Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.

Czytaj także: