Wczoraj zakończyła się kolejna edycja Wolves Summit

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Wczoraj zakończyła się kolejna edycja Wolves Summit

Udostępnij:

Między 5 a 7 października odbyła się kolejna edycja Wolves Summit. W wydarzeniu, które odbywało się fizycznie w Warszawie oraz online, udział wzięło 639 startupów i scaleupów oraz w sumie 1100 uczestników. 

Jak czytamy w komunikacie misją Wolves Summit jest połączenie inwestorów aniołów, funduszy VC, talentów technologicznych i korporacji z najbardziej obiecującymi startupami w regionie Europy CEE, aby pomóc ambitnym założycielom w skali i wspierać międzynarodowy wzrost gospodarczy.

Edycja, która właśnie dobiegła końca, była drugą, która została zorganizowana online. Wolves Summit swoją marcową edycję prowadził w pełni wirtualnie we współpracy z Hopinem, londyńskim startupem do zarządzania wydarzeniami, który w czerwcu 2020 roku zebrał 40 mln dolarów z serii A. Ponad 1500 uczestników, 600 startupów i 300 inwestorów wzięło udział w poprzedniej edycji.

W firmie Microsoft postrzegamy startupy jako partnerów. Gdy startupy budują swoje rozwiązania na platformach Microsoft Cloud, wspólnie pomagamy im w uzyskiwaniu dostępu do klientów. Wolves Summit był niesamowitym, offline i online, miejscem dla nas, gdzie mogliśmy poznać obiecujące startupy, ambitnych przedsiębiorców i kluczowych liderów opinii ponieważ wydarzenie naprawdę ułatwia zaangażowanie i współpracę mówił Ruthy Kaidar, chief startup lead CEE, Microsoft.

Podczas konferencji poruszane były tematy związane z branżą Healthcare & Biotech, Sustainability i AI. Poruszono również temat pandemii koronawirusa i jej wpływu na funkcjonowanie społeczeństwa. Duży nacisk został również położony na siłę współpracy między sektorami i ekosystemami międzynarodowymi, a także na relacje między dużymi i małymi przedsiębiorstwami.

Wśród gości wydarzenia można było spotkać między innymi takie osoby jak: Kelvin Tan, współzałożyciel i dyrektor inwestycyjny GTR Ventures; Michał Olszewski, Zastępca Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy; Ruthy Kaidar, Chief Startup Lead CEE, Microsoft; Yoram Wijngaarde, założyciel dealroom.co; William De Gale, współzałożyciel i menedżer portfela w BlueBox Asset Management; Robin Wauters, główny redaktor Tech.Eu; Petra Jenner, GM & SVP Emerging Markets and Israel w: Salesforce; przedstawiciele PFR; przedstawiciele brytyjskiego Departament Handlu Międzynarodowego (DIT)

Demo Day

7 października podczas konferencji odbył się również Demo Day projektów z dwóch pierwszych edycji programu akceleracyjnego realizowanego pod opieką Accelpoint. Rundy akceleracji AccelUp prowadzone były we współpracy z partnerami programu: Santander Bank Polska, AXA Partners,  Santander Consumer Bank oraz Orange Polska.

Proces akceleracji w ramach pierwszej rundy ukończyły z powodzeniem projekty: Alphamoon, AI Busters, Escoral, Limitless, NMT CO LTD, NuDelta, Polish Brokers Group, Symmetrical.ai, Tricks oraz Vizum Lab. Z kolei absolwentami drugiej rundy AccelUp są: Billtech Group, Clinic Hunter, Discoarmor, Gadgector, Loyalty Tool, Nextep Technologies, Plenti, Revdebug oraz Quantum CX.

Demo Day projektów jest dla akceleratora swoistym papierkiem lakmusowym, pokazującym w jakim stopniu udało mu się zrealizować założone na początku drogi cele. Jestem niezmiernie dumny, że w ciągu tych dwóch pierwszych okresów akceleracyjnych mieliśmy okazję współpracować z tak dojrzałymi i świadomymi rynkowo przedsiębiorcami. Świadectwem tej dojrzałości jest bezsprzecznie liczba komercjalizacji, do których doszło z udziałem naszych partnerów korporacyjnych. 50% to wynik zdecydowanie przewyższający krajową oraz europejską średnią, a należy podkreślić, że jesteśmy dopiero w połowie realizacji programu. Rozmowy z pozostałymi projektami dalej się toczą, co pozwala liczyć na dalszą poprawę wyników. Rozmowy z odbiorcami technologii utwierdzają nas w przekonaniu, że wielu z obecnych absolwentów ma jeszcze przed sobą wdrożenia komercyjne powiedział w przesłanym komunikacie Hubert Anyżewski, partner zarządzający Accelpoint.

Fundatorem nagrody w ramach Demo Day jest Ambasada Brytyjska w Warszawie. To na jej zaproszenie dwa zwycięskie startupy: Alphamoon i RevDeBug odbędą podróż biznesową w celu poznania londyńskiego ekosystemu technologicznego oraz nawiązania współpracy komercyjnych z jej przedstawicielami. Realizacja wyprawy odbędzie się po zakończeniu pandemii COVID-19.