Zdjęcie główne artykułu pochodzi z facebook.com/wechatapp
Aplikacja warta miliardy
WeChat to międzynarodowa nazwa aplikacji Weixin, która zachwyciła mieszkańców Chin. Ci do czatowania ze znajomymi najczęściej wybierają właśnie tę aplikację. Z zagranicznej jak i rodzimej wersji aplikacji korzysta łącznie 963 miliony użytkowników na świecie, co znacznie zbliża chińską aplikację do gigantów takich jak Facebook czy WhatsApp, które już przekroczyły próg miliarda użytkowników.
Konkurenci nie mają jednak szans na chińskim rynku, co na pewno cieszy właścicieli spółki Tencent (która jest odpowiedzialna za Weixin). Pokazują to wyniki finansowe za pierwszy i drugi kwartał 2017 roku. I choć nie dotyczą samej aplikacji, a także innych spółek portfelowych funduszu (Tencent ma udziały m.in. w Tesli), budzą podziw. Tencent w pierwszej połowie roku zarobił o 57% więcej niż w tym samym okresie, ale rok temu.
Wiele funkcji, jeden WeChat
15 miliardów i 670 milionów dolarów w tym półroczu trafiło do kieszeni akcjonariuszy Tencent. Sporą część zysku na pewno stanowili użytkownicy aplikacji. Jak twierdzą eksperci, starania WeChata/Weixina do osiągnięcia miliarda zarejestrowanych użytkowników, mogą sprawdzić się. Tymbardziej, że WeChat jest kombajnem z ogromną ilością funkcji, które prowadzą do tego, że inne aplikacje na rynku stają się zbędne.
W maju WeChat udostępnił funkcję szukania artykułów prasowych, restauracji i wielu innych rzeczy za pomocą prostej funkcji „Search”. W ten sposób zagroził popularnym aplikacjom, ponieważ udostępnił setkom milionom użytkownikom funkcję, dla której pobrali wcześniej inny program. Co więcej, korzystając z WeChata możemy pobrać mini programy, z których możemy korzystać bez konieczności instalacji ich na swoim urządzeniu.
Wechat na podium
Facebook przekroczył już próg dwóch miliardów zarejestrowanych użytkowników. Z WhatsApp (aplikacji do czatowania) korzysta już 1,2 miliarda użytkowników każdego miesiąca. Wiele jednak wskazuje na to, że do tego grona najbardziej popularnych aplikacji na świecie dołączy WeChat/Weixin. Pytania są dwa: kiedy to nastąpi i czy coś zmieni na rynku, a powinno, bo walka o nowych użytkowników stanie się jeszcze bardziej zaciekła.