World SummitAward po raz kolejny poszukuje e-skarbów, w następujących kategoriach:
- Government& Open Data
- Health& Environment
- Learning & Science
- Entertainment &Lifestyle
- Culture&Tourism
- Media & News
- Business & Commerce
- Inclusion& Empowerment
Konkurs World SummitAward wybiera i promuje najlepsze serwisy i aplikacje na świecie. „W oceanie produktów i usług, bardzo trudno jest znaleźć e-content dobrej jakości, lokalnym rozwiązaniom bardzo trudno jest konkurować z mainstream’em, stwierdza Przewodniczący WSA Peter Bruck. WSA stanowi odpowiedź na ten problem – jego misją jest promowanie wartościowych produktów mających realny wpływ na społeczeństwo”.
Po okresie pre-selekcji na szczeblu krajowym, Jury złożone z ekspertów spotka się w tym roku w Azerbejdżanie w celu oceny nadesłanych zgłoszeń. Spośród setek nominacji krajowych, eksperci wybiorą 40 najlepszych produktów, które będą miały szansę zaprezentować się na Globalnym Kongresie pod koniec roku 2015.
„Udział w konkursie – poza szeroką promocją projektu – daje szansę na rozwój sieci kontaktów w skali globalnej, bowiem w konkursie biorą udział projekty selekcjonowane przez ekspertów z ponad 160 krajów” – mówi Jakub Lebuda, krajowy ekspert WSA i referent w konkursie. „To szansa na uzyskanie cennego feedbacku do rozwijanego produktu, a także okazja na bezpośredni rozwój biznesu, dzięki budowie relacji handlowych z uczestnikami konkursu z innych krajów”- dodaje Lebuda.
Do tej pory projekty z Polski wygrywały dwukrotnie – w 2003 roku (ydp.com.pl) i 2009 roku (avaguide.net). Konkurs WSA posiada także dedykowaną edycję dla rozwiązań mobilnych WSA mobile. W ostatniej edycji, która zakończyła się w lutym br. w kategorii m-Entertainment &Lifestyle zwyciężyła polska firma Incuvo z produktem Createrria. Jakub Duda, prezes zarządu Incuvo w ten sposób opowiada o konkursie: “Udział w konkursie World SummitAward oznaczał dla projektu Createrria („gry w tworzenie gier” na platformy mobilne) same pozytywy – po raz kolejny zweryfikowaliśmy silne strony, walory edukacyjne i unikalny charakter projektu, tym razem w starciu z naprawdę mocnymi konkurentami. Nawiązaliśmy też nowe kontakty biznesowe, które w przyszłości powinny przynieść firmie wymierne korzyści. Logo World SummitAward Global Champion to dla nas ważny element kampanii promocyjnej projektu Createrria.”
Autorzy projektów z Polski, którzy chcieliby wziąć udział w konkursie mogą przesłać swoje zgłoszenia do 15 czerwca za pośrednictwem tej strony.