Whispr stworzył aplikację do głosowej komunikacji pracowników. Jako pierwsza skorzysta z niej Iberia

whispr stworzyl aplikacje do glosowej komunikacji pracownikow jako pierwsza skorzysta z niej iberia
Udostępnij:
Whispr z Kopenhagi stworzył aplikację do głosowej obsługi urządzeń. Właśnie pozyskał pierwszego klienta. Jest nim linia lotnicza Iberia Airport Services, która dzięki współpracy ze startupem będzie efektywniej zarządzać lotami.

Instrukcje w aplikacji są oparte o NLP i sztuczną inteligencję, trafiają prosto do uszu pracowników, wtedy, gdy ich potrzebują. Pracownicy dostają jasne polecenia w zakresie np. kontroli samolotów, sprzątania pokoju hotelowego lub biura. Użytkownicy także mogą komunikować się głosowo z aplikacją, zadając pytania lub szukając dodatkowych informacji.

Whispr podpisał 3 duże umowy z klientami

W marcu startup pozyskał 668 tys. euro w rundzie finansowania prowadzonej przez Seedcamp. Wtedy też twórcy narzędzia podpisali trzy duże umowy handlowe z: Radisson Blu, częścią grupy hoteli Radisson; lifeX - firmą z branży co-living działającą w 6 europejskich miastach; oraz Duuo, duńską firmą usługową, której klientami są m.in. Chanel, Topshop, Sephora i Joe and The Juice.

Startup został wybrany do akceleratora Hangar 51

Startup przygotowuje się teraz do drugiej rundy finansowania, którą chce zamknąć w  2020 r. Od czasu zakończenia pierwszej Whispr odnotował duże zapotrzebowanie na swoje usługi. Ostatnio ogłosił, że jest jednym z 13 startupów wybranych przez International Airlines Group (IAG) do swojego wiodącego akceleratora Hangar 51.

– Cieszymy się, że dołączamy do tegorocznego akceleratora Hangar 51 - powiedział Hugh O’Flanagan, współzałożyciel i dyrektor generalny Whispr. – Uznanie ze strony IAG, jednej z największych grup lotniczych na świecie, potwierdza przydatność Whispr i dodaje siły do dalszego rozwoju platformy. Linie lotnicze coraz częściej szukają sposobów na usprawnienie operacji i digitalizację procesów, dlatego to niesamowita szansa dla naszego młodego biznesu.

Przez następne 10 tygodni Whispr będzie stacjonował w centrum IAG współpracując z mentorami i ekspertami. Program akceleratora ma na celu pomóc startupom w rozwoju ich projektów testowaniu pomysłów na żywo. Oferuje też możliwość otrzymania dofinansowania z funduszu IAG.

Programy pilotażowe dla hiszpańskich linii lotniczych

Whispr będzie współpracować z Iberią, hiszpańską linią lotniczą z siedzibą w Madrycie. Startup zostanie poddany dwóm projektom pilotażowym. Whispr zainstaluje swoją nawigację głosową w Iberia Airport Services, aby pomóc operatorowi zarządzać procesem zawracania samolotów. Chodzi o to, aby zwiększyć tempo lotów i nie marnować czasu między lądowaniem a ponownym startem maszyny.