WhitePress nabywa 100% udziałów w Senuto

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

senuto i whitepress łączą się

Udostępnij:

WhitePress (grupa RTB House) nabywa 100% udziałów w Senuto – firmy łączą siły, żeby szybciej rosnąć. Dla platformy WhitePress celem jest wdrożenie zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI oraz wzmocnienie oferty kierowanej za granicę. Dla Senuto fuzja oznacza szybką ekspansję i rozwój na przetartym za granicą szlaku.

Senuto jest firmą technologiczną i platformą SaaS, założoną i rozwijaną w Polsce od 2016 r. Wspomaga analizę wyników pozycjonowania, wspiera specjalistów w zakresie strategii SEO oraz udostępnia moduł Content Suite automatyzujący tworzenie treści zgodnych z oczekiwaniami Google. Na co dzień z platformy korzysta 14 tys. użytkowników.

Do flagowych funkcji, takich jak analiza widoczności stron czy wyszukiwanie słów kluczowych, w 2022 r. Senuto dodało moduły do planowania i pisania treści. Za pomocą pakietu tych narzędzi, autorskich algorytmów oraz dzięki wsparciu AI firma umożliwia klientom realizację procesu: planuj, pisz, monitoruj.

Senuto pozostanie niezależne

Pierwsze rozmowy i negocjacje dotyczące transakcji rozpoczęły się w kwietniu bieżącego roku, a w październiku spółka WhitePress (grupa WhitePress i RTB House) nabyła 100% udziałów Senuto. Połączenie zakłada zachowanie pełnej samodzielności i niezależności kupowanego podmiotu, dotychczasowego brandu oraz zespołu. W strukturze zarządu Senuto pozostaje CEO, Damian Sałkowski, który jednocześnie będzie wspierał rozwój platformy WhitePress. Z kolei założyciel startupu z Bielska-Białej, Paweł Strykowski zaangażuje się w rozwój Senuto.

Senuto wychodzi za granicę

Jednym z największych celów Senuto jest zbudowanie silnej międzynarodowej platformy, wspierającej specjalistów w zakresie analityki i strategii SEO nie tylko na rodzimym rynku. Połączenie sił z WhitePress pomoże w jego szybszej realizacji.

– Jednym z największych celów Senuto jest zbudowanie silnej, międzynarodowej platformy wspierającej strategów SEO. Wiemy, że łącząc siły z WhitePress, firmą, która doskonale rozumie skalowanie zagraniczne i jest już obecna ze swoją platformą w 27 krajach świata, znacznie przyspieszymy realizację tego celu. Wierzymy, że nasza technologia jest w stanie udoskonalić usługę WhitePress, natomiast nasz partner uzupełni dotychczasową ofertę Senuto. Kompleksowość i integralność usług w branży marketingowej są dziś szczególnie ważne, ponieważ specjaliści stale poszukują nowych i ulepszonych narzędzi, które można zintegrować. Wierzę, że ta decyzja przyczyni się do stworzenia konkurencyjnej oferty na rynku międzynarodowym. – mówi Damian Sałkowski, Prezes Zarządu Senuto.

Połączenie wiedzy oraz doświadczenia WhitePress oraz Senuto pozwolą klientom zwiększyć efektywność poprzez wykorzystanie synergii narzędzi dostarczanych przez dwa podmioty. Dodatkowo dzięki tej współpracy wiele marek będzie mogło ograniczyć ilość podmiotów zaangażowanych w działania SEO, Big Data oraz analizy aktywności marketingowych, co usprawni wszystkie wewnętrzne procesy dotyczące działań digitalowych.