Więcej AI w Żabce: sieć convenience store rozszerza współpracę z Microsoft w obszarze innowacji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Więcej AI w Żabce: sieć convenience store rozszerza współpracę z Microsoft w obszarze innowacji

Udostępnij:

Żabka rozszerza współpracę z Microsoft w zakresie innowacji, stawiając na przyspieszenie wzrostu w oparciu o sztuczną inteligencję. Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech obszarach takich jak: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów.

Żabka będzie pracować wspólnie z Microsoft m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta wspierającego pracę 2,5 tysiąca pracowników.

– Transformacja cyfrowa jest jednym z filarów strategicznych Grupy Żabka. Wiedza, którą czerpiemy np. z analizy danych, pozwala nam poszerzać nasz ekosystem convenience i zwiększać jego doskonałość operacyjną. Dzięki partnerstwu z Microsoft wyprzedzamy trendy na rynku retail również pod względem wykorzystania AI. Widzimy bardzo duży potencjał do rozwoju w tym obszarze. Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu naszym franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Współpraca zakłada wdrożenie nowych usług i rozwiązań oraz wsparcie transformacji kultury organizacyjnej w kierunku AI.

Odpowiedzialne i budzące zaufanie wdrażanie AI

– W tej nowej erze sztucznej inteligencji silne partnerstwa są nie tylko ważne, aby napędzać ciągłe innowacje, ale także by robić to w sposób odpowiedzialny i budzący zaufanie. Jestem dumna z naszego wieloletniego partnerstwa z Żabką i z ciekawością czekam na naszą dalszą współpracę” – mówi Shelley Bransten, Corporate Vice President, Global Industry Solutions at Microsoft.

Współpraca pomiędzy Żabką i Microsoftem zaowocowała już wieloma rozwiązaniami opartymi o technologie – od przedstawionej wspólnie sześć lat temu wizji sklepu przyszłości, do prezentacji konceptu Żabka Nano w Nowym Jorku podczas największej konferencji retail na świecie – NRF 2023 Retail’s Big Show.

Retail przyszłości – czy to dzieje się już „tu i teraz”?

Strategiczne partnerstwo obu firm oznacza współpracę w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów, optymalizacji logistyki i asortymentu oraz lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Partnerzy będą także wspólnie pracować nad rozwojem innowacyjnych usług i produktów dla konsumentów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych, korzystając z danych i analiz generowanych przez AI. Żabka i Microsoft zadbają również o podnoszenie kompetencji AI pracowników Żabki poprzez szkolenia, warsztaty i wzajemne dzielenie się wiedzą.

W ramach partnerstwa Żabka Polska zapewni 2,5 tysiącom swoich pracowników inteligentnego asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Copilot zaszyty w narzędziach takich jak Outlook, Excel, Word, PowerPoint i Teams pomoże im szybciej wykonywać powtarzalne i nierzadko żmudne czynności oraz „uwolni ich czas” na bardziej kreatywne działania i rozwój kompetencji cyfrowych.

Czytaj także: