Na tę chwilę kwota wsparć wynosi 230 tys. zł. Do końca zbiórki pozostało jeszcze 25 dni, co pozwala przypuszczać, że będzie to jedna z najbardziej spektakularnych kampanii w historii polskiego crowdfundingu.
Valhalla jest efektem ponad 3-letniej pracy znanego vlogera planszówkowego, Łukasza Woźniaka. To bitewna gra karciano-kościana, która przenosi graczy w klimatyczny świat Wikingów stających do bitwy w walce o chwałę i miejsce w mitycznej Valhalli.
– Spodziewaliśmy się, że możemy osiągnąć sukces, ale to, że wyznaczony cel osiągnęliśmy w 38 minut, a 3 godziny po starcie licznik pokazał 100 tys. zł, przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Dzięki tak dużej kwocie wsparcia będziemy mogli znacząco ubogacić zawartość gry o dodatki rozbudowujące mechanikę oraz gadżety ułatwiające rozgrywkę – powiedział autor gry.
Za kampanią stoi firma współtworzona przez Łukasza Woźniaka, Go on Board. Firma jest wydawcą gier planszowych oraz właścicielem debiutującego portalu zagramw.to.
– Po podjęciu decyzji o wyborze fundowania społecznościowego jako modelu, w którym zostanie wydana Valhalla, doszliśmy do wniosku, że żadne z funkcjonujących rozwiązań na polskim rynku w pełni nie odpowiada na potrzeby branży gier planszowych. Postanowiliśmy podjąć wyzwanie zbudowania samemu dedykowanej platformy i tak oto powstało zagramw.to. W proces tworzenia portalu zaangażowaliśmy fanów gier planszowych, aby w jak największym stopniu dostosować go do ich preferencji – mówi Łukasz Woźniak.
Nowa platforma już po pierwszym dniu kampanii stała się obiektem zainteresowania innych wydawców gier planszowych, którzy upatrują w niej szansę na zgromadzenie funduszy do wydania własnych tytułów.
O grze Valhalla i jej autorze
W Valhalli gracze wcielają się w doświadczonych wikingów prowadzących swoich wojowników do starcia. Wikingowie, potomkowie samego Odyna, nauczeni są nigdy się nie wycofywać, nigdy się nie poddawać. Wygrana bez walki jest dla nich nie do przyjęcia, a śmierć na polu bitwy to największy honor. Stają więc w walce o chwałę, o krew, o zwycięstwo.
Gracz wciągnięty jest w tę walkę zarówno przez ilustracje o wysokim stopniu szczegółowości. które doskonale budują klimat gry, a także świetnie dopracowaną mechanika. Jest ona efektem ponad 3 lat pracy Łukasza Woźniaka, który ma już na swoim koncie 11 wydanych gier i ogromne doświadczenie w branży gier planszowych.
Gry planszowe w natarciu
Sukces kampanii niewątpliwie wpisuje się w rosnące zainteresowanie grami planszowymi w Polsce. Rok do roku wzrasta liczba Polaków grających w planszówki. Obecnie ten rynek w Polsce jest wart ok. 300 mln zł i co roku wzrasta o ok. 15%. Rocznie w naszym kraju wydaje się ok. 400 gier i jesteśmy trzecim największym rynkiem w Europie, po niemieckim i francuskim. W dzisiejszych czasach spędzamy coraz więcej czasu otoczeni nowymi technologiami, jesteśmy pod ciągłą presję bycia online. Nie dziwi więc, że wśród wielu osób rośnie chęć znalezienia odskoczni i szukania kontaktu z drugim człowiekiem twarzą w twarz.