Wirtualna Polska inwestuje prawie 20 mln zł w platformę SaaS dla branży restauracyjnej

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Wirtualna Polska inwestuje prawie 20 mln zł w platformę SaaS dla branży restauracyjnej

Udostępnij:

Wirtualna Polska inwestuje w Restaumatic, system do obsługi zamówień, sprzedaży i zarządzania restauracjami. Platforma działa w modelu SaaS, czyli udostępniania oprogramowania w chmurze w modelu abonamentowym, a z jej usług korzysta już prawie 5 tysięcy restauratorów. Wartość inwestycji WP to 19,8 mln złotych.

Restaumatic jest polską platformą do zamawiania jedzenia online. Oprogramowanie i aplikacja dla restauratorów, pozwalają nie tylko na sprzedaż online bez pośredników, ale również zapewniają pełną integrację systemów, monitorowania zamówień i zarządzania restauracjami. W marcu 2022 r. z usług platformy korzystało 4,8 tysiąca restauratorów.

– Rynek dostaw jedzenia w Polsce jest wart ok. 4 miliardów złotych i dynamicznie rośnie. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, biorąc pod uwagę zarówno pozycję Restaumatic, jak i fakt, że pozwala nam na rozszerzenie działalności w nowym dla nas i bardzo perspektywicznym segmencie SaaS. Dodatkową wartością jest współpraca z wiodącymi polskimi inwestorami venture capital oraz założycielami najwyżej wycenianych polskich startupów – mówi Adam Rogaliński, VP Corporate Development Wirtualnej Polski Holding S.A.

Wirtualna Polska uzyska pośrednio mniejszościowy udział w spółce Restaumatic poprzez przystąpienie do funduszu celowego Supercharge Capital. Zespołem Zarządzającym funduszu są Grzegorz Kazulak, Kuba Filipowski, Daniel Surmacz i Wiktor Schmidt, założyciele m.in. takich startupów jak RTB Housei Netguru. Wirtualna Polska zainwestuje 19,8 mln złotych, co pozwoli na objęcie 69% wkładów funduszu Supercharge Capital. Fundusz będzie posiadał ok. 16,9% udziałów w spółce Restaumatic. Restaumatic miał w 2021 r. prawie 20 mln zł przychodów i dodatni wynik EBITDA. Pieniądze pozyskane z rundy inwestycyjnej Restaumatic przeznaczy na rozwój produktów i pozyskanie nowych klientów, w tym również w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.

Sfinalizowanie transakcji nastąpi po uzyskaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.