Wirtualna Polska kupuje Grupę NextWeb Media

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Wirtualna Polska kupiła właśnie za 19,4 miliona złotych Grupę NextWeb Media. Dzięki zawartej transakcji przejmie 100 procent udziałów w spółce oraz zyska blisko 6 milionów nowych internautów.

Zwiększą się zyski z reklam

Wirtualna Polska Holding zwiększa swoje wpływy w polskim internecie. Z oficjalnego komunikatu prasowego wynika, że grupa medialna, do której należy serwis wirtualnapolska.pl zakupiła właśnie 100 procent udziałów w Grupie NextWeb Media. To ważny krok w rozwoju spółki, która dzięki zawartej transakcji zwiększy liczbę użytkowników o blisko 6 milinów internautów. “Nie zwalniamy tempa. Tym razem inwestujemy w silne marki z segmentu zdrowego stylu życia, skupione wokół Grupy NextWeb Media” – mówi Jacek Świderski, prezes Zarządu Wirtualnej Polski Holding.

Na zdjęciu: Jacek Świderski | fot. materiały prasowe

Zakupiona przez Wirtualną Polskę Grupa NextWeb Media to firma, do której należą często odwiedzane przez polaków portale. Najpopularniejszym serwisem jest ten poświęcony zdrowiu abcZdrowie.pl oraz dedykowany rodzicom Parenting.pl. Ponadto spółka jest właścicielem platformy zrzeszającej niezależnych blogerów specjalizujących się w content marketingu. Dotychczas Grupa NextWeb Media generowała większość przychodu dzięki działalność reklamowej.

19,4 miliona za Grupę NextWeb Media

Nabycie stu procent udziałów w Grupie NextWeb Media kosztowało Wirtualną Polskę 19,4 miliony złotych. Inwestycja z pewnością stanie się źródłem zysków dla kupującego, który tym sposobem “zdobędzie” nową rzeszę odwiedzających internautów oraz zwiększy swoje dochody płynące z reklam. Jak twierdzi Grzegorz Czapski Wiceprezes ds. Rozwoju Grupy Wirtualna Polska, nowo przejęta firma posiada rozwiązania, dzięki którym można precyzyjniej docierać z komunikatami marketingowymi do odbiorów. A to powinno podnieś jakość świadczonych usług przez Grupę WP.

Prezes Zarządu Wirtualnej Polski Holding, Jacek Świderski zwrócił uwagę na tematykę portali wchodzących w skład Grupy NextWeb Media. Okazuje się, że przejęcie serwisu dotyczącego zdrowia jest kluczowym punktem dla wzrostu spółki. “Cieszymy się również na nowe talenty w naszej organizacji. Doceniamy dorobek i przedsiębiorczość zespołu prowadzonego przez Jakuba Zielińskiego” – mówi.  CEO NextWeb Media, Jakub Zieliński dodał natomiast, że wejście w skład struktur Grupy WP jest dla przedsiębiorstwa szansą na rozwój.