Wirtualna Polska kupuje kolejny pakiet udziałów w Domodi. Wydała na ten zakup 85 mln złotych

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Od 2014 roku Wirtualna Polska Holding posiada 51 procent udziałów w serwisie modowym Domodi. Teraz zwiększa zaangażowanie w spółce i kupuje za 85 milionów złotych pakiet 35 procent udziałów.

Na zdjęciu: Jacek Świderski, CEO Wirtualna Polska Holding | fot. materiały prasowe

Udane inwestycje

– Zależy nam na większym udziale w wynikach Domodi, Homebook, Allani, bo wierzymy w unikatowe talenty ludzi tam pracujących i dalszy wzrost. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów całego zespołu i tej przedsiębiorczej kultury organizacyjnej – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski, która za 85 mln złotych kupiła kolejnych 35 proc. udziałów serwisu modowego Domodi. Wcześniej posiadała pakiet 51 proc., co zwiększa zaangażowanie WP w spółce do 86 proc. i być może na tym nie stanie.

Przedstawiciele Wirtualnej Polski tłumaczą, że mają prawo nabycia pozostałych 14 proc. udziałów w Domodi w ciągu 10 lat, ale nie wcześniej niż po zakończeniu tego roku obrotowego. Jeśli faktycznie tak się stanie i dojdzie do kolejnej transakcji, to gigant internetowy będzie jedynym właścicielem serwisu modowego. Domodi nie jest natomiast jedyną platformą modową, którą WP ma w swoim portfolio.

Akwizycje WP

Przypomnijmy, że w październiku 2015 roku przedsiębiorstwo przejęło za 11,3 mln złotych Allani, serwis, który agreguje oferty sklepów modowych w tym między innymi Zalando i Eobuwie. Przy tej okazji Jacek Świderski, stwierdził, że zawarta transakcja pozwoli koncernowi zwiększyć skalę działania w obszarze e-zakupów, a zespół Allani pomoże spółce w dalszym realizowaniu misji Wirtualnej Polski.

– Dokupienie pakietu udziałów w Grupie Domodi to kolejny krok w naszej strategii budowania portfela spółek e-commerce w ramach Grupy Wirtualna Polska. Domodi i Allani to dwa największe polskie marketplace’y w segmencie modowym kontynuujące dynamiczne wzrosty. Uzupełnia je Homebook, lider w segmencie projektowania i wystroju wnętrz, który rośnie jeszcze dynamiczniej. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych inwestycji – mówi Grzegorz Kruk, VP corporate development w Wirtualnej Polsce.

WP umówi na wizytę u lekarza

O planach WP związanych z akwizycją kolejnych spółek wiedzieliśmy w grudniu 2017 roku, kiedy gigant internetowy zaciągnął kredyt w wysokości 500 milionów złotych. – Zabezpieczyliśmy finansowanie na dalszy, dynamiczny rozwój Wirtualnej Polski. Będziemy kontynuować inwestycje w e-commerce w Polsce i za granicą – mówił Świderski. Jednak planowane akwizycje stanowiły tylko część wydatków, na które WP zamierzało przeznaczy 500 milionów złotych. Chodziło między innymi o refinansowanie bieżącego zadłużenia.

Poza tym Wirtualna Polska rozwija się także na rynku ZnanegoLekarza. Na początku roku poinformowała, że rozszerza działanie serwisu abcZdrowie i tym samym udostępnia użytkownikom możliwość rezerwowania wizyt u 7 tysięcy lekarzy współpracujących z WP. abcZdrowie ma więc konkurować ze ZnanymLekarzem i stanowić alternatywę, która ma wyróżniać się dostępnością specjalistów niemal „od ręki.