Właściciel GG z nową nazwą

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Właściciel GG z nową nazwą

Udostępnij:

Właściciel komunikatora GG, spółka England.pl w związku z rozszerzeniem działalności zmieniła nazwę na Fintecom. Nazwa komunikatora nie ulegnie zmianie. Jednocześnie spółka poinformowała o zwiększeniu przychodów oraz zmniejszeniu zysku w ubiegłym roku.

We wpisie na blogu firmowym czytamy: Celem zmiany nazwy jest podkreślenie szerszego zakresu naszej dotychczasowej działalności z pogranicza usług fintech (brand England.pl i FX City) oraz komunikacji (nasz nowy brand GG, Gadu-Gadu). Cały czas się rozwijamy, natomiast nazwa England.pl sugerowała bardzo wąski zakres naszych usług, ten od którego rozpoczęliśmy działalność wiele lat temu – uzasadniono. Nie zmieniły się wszystkie pozostałe dane firmy, m.in. jej adresy, numery NIP i KRS oraz struktura właścicielska. Nadal zamierzamy się posługiwać brandami GG oraz Gadu-Gadu w zakresie komunikatora internetowego.

W zeszłym roku przychody firmy wzrosły o ponad 19 proc., osiągając poziom 5,29 mln złotych. Jednocześnie wzrosły koszty operacyjne spółki o ponad 31 proc., osiągając wartość 5,2 mln złotych, natomiast zysk netto spadł z ponad 395 do 62 tys. złotych.

Gadu-Gadu

England.pl w marcu ubiegłego roku wykupił od funduszu Xevin Consulting Limited markę Gadu-Gadu. Pisaliśmy wtedy, że rok wcześniej to SARE miało odkupić Gadu-Gadu od Xevin Consulting Limited za 2,4 mln złotych, ale po trzech miesiącach negocjacji rozmyśliło się.

– Nasza decyzja to efekt dokładnego due diligence. Biorąc pod uwagę ryzyka związane z nabytymi w wyniku tej transakcji aktywami, zdecydowaliśmy się realizować naszą strategię w inny sposób. Aktywa Gadu-Gadu były dla nas interesujące, ale nasze zasoby technologiczne, ludzkie i finansowe pozwolą nam skutecznie rozwijać ofertę również bez ich przejęcia – wyjaśnił wtedy w oficjalnym komunikacie prezes zarządu SARE Dariusz Piekarski.

Kultowy komunikator znalazł jednak nowego właściciela. – Nie ukrywam, że mamy kilka innowacyjnych pomysłów jak wykorzystać możliwości komunikatora również na potrzeby wdrożenia innowacyjnych usług fintech – mówił Romuald Remus, wiceprezes zarządu England.pl.

Po wprowadzeniu najpilniejszych poprawek England.pl postanowił przypomnieć o kultowym polskim komunikatorze kampanią #poGGadajmy. Ruszył blog pod adresem gadu-gadu.pl, profile @poGGadajmy na Facebooku oraz Instagramie. Jednak głównym elementem kampanii był film reklamowy „Nie musisz mówić”.

Firma wprowadził również nowe usługi w ramach marki. Za pośrednictwem GG można zamieszczać reklamy na stronie www.gg.pl, blogu GG, webowej wersji komunikatora o nazwie Sunrise, desktopowej wersji komunikatora nazwanej Phoenix oraz w mobilnej wersji komunikatora.

W kwietniu tego roku Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na rozszerzenie licencji firmie England.pl Sp. z o.o., co stworzyło możliwość wzbogacenia GG o usługi fintech. Jak na razie nic nie wiadomo o konkretnych planach firmy związanych z marką GG w obszarze fintech, jednak najnowsze zmiany mogą coś wróżyć. Pierwszy rok pod nową banderą przyniósł GG wiele pozytywnych zmian. Zarząd England.pl ma plan na zrównoważony rozwój i ekspansję w horyzoncie czasowym trzech do pięciu lat.