Właściciel Neuro Device rusza z projektem #DawkaWsparcia. Pomoże pracownikom służby zdrowia

Dodane: 02.04.2020

Informacja prasowa

Udostępnij:

#DawkaWsparcia to projekt stworzony z myślą o tych, którzy każdego dnia w czasie walki z pandemią dają z siebie wszystko lecząc i ratując życie Polaków. Jego celem jest wsparcie przedstawicieli zawodów medycznych, aby pokazać im, że nie zostali sami w tej wyjątkowo trudnej sytuacji. W tym celu polscy przedsiębiorcy – w tym również lekarze – łącząc siły uruchomili telefon wsparcia dla wszystkich pracowników służby zdrowia, którzy dziś toczą często nierówną walkę z koronawirusem. Aby zwiększyć zakres wsparcia stworzono także platformę łączącą szpitale z darczyńcami, którzy będą mogli przekazywać m.in. maseczki, odzież ochronną czy niezbędny sprzęt.

Przy telefonie wsparcia, który działa pod numerem +48 800 012 006, dyżurują zweryfikowani terapeuci zaangażowani w projekt społecznie. Aktualne godziny działania infolinii są dostępne codziennie na stronie www.dawkawsparcia.org.

Potrzeby są jednak ogromne. Dlatego, aby sukcesywnie wydłużać czas dyżurowania specjalistów przy telefonie, organizatorzy stale poszukują terapeutów, coachów i osób z doświadczeniem w interwencji kryzysowej, którzy zasiądą po drugiej stronie telefonu i udzielą porad przedstawicielom środowiska medycznego potrzebującym wsparcia psychologicznego.

Zgłoszenia przyjmowane są na stronie projektu dawkawsparcia.org.

Strona projektu to także platforma, na której szpitale mogą zgłosić zapotrzebowanie na brakujące wyposażenie, a darczyńcy zaoferować im bezpłatną pomoc.

Jak podkreślają założyciele, projekt powstał z chęci niesienia pomocy polskim lekarzom i pracownikom medycznym, którzy zmagają się z narastającą falą pandemii COVID-19. Trudne warunki, w których pracują – brak maseczek, odzieży ochronnej czy szkoleń, a także deficyt snu, czasu i wynikający z tego stres, powodują, że znaleźli się w grupie szczególnie narażonej na depresję i wystąpienie wypalenia zawodowego.

Specjaliści przewidują, że fala uderzeniowa pandemii uderzy w Polskę za kilka tygodni, dlatego kluczową sprawą jest zapewnienie medykom i personelowi wsparcia psychicznego najszybciej, jak to możliwe.

– Lekarze i personel medyczny znajdują się teraz pod gigantyczną presją. Z jednej strony zmagają się z brakiem sprzętu, który pozwoliłby im skutecznie walczyć z epidemią COVID-19, z drugiej wiedzą, że są grupą narażoną na zakażenie koronawirusem w pierwszej kolejności – mówi Paweł Soluch, neuropsycholog, konsultant Kliniki Neurochirurgii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, współinicjator akcji #DawkaWsparcia, który na co dzień CEO firmy Neuro Device. – Do tej pory to my polegaliśmy na ich umiejętnościach. Teraz jako specjaliści z innych dziedzin chcemy odpłacić się za ich pomoc. Wielu z nas zarządza własnymi biznesami, doskonali swoje umiejętności liderów i w naturalny sposób wykształciło zdolności organizacyjne, które chcemy teraz wykorzystać w słusznej sprawie.

Z kolei Tamya Olszańska, współinicjatorka akcji, coach, psycholog i facylitatorka, dodaje, że szczególnie ważne jest zapewnienie profesjonalnej pomocy tu i teraz, żeby lekarz schodzący z dyżuru nie był skazany na poszukiwanie pomocy przez internet.

– Chcemy, żeby każda osoba pracująca w szpitalu mogła sięgnąć po słuchawkę wtedy, kiedy tego potrzebuje i od razu porozmawiać z kimś, kto może pomóc przejść przez ten trudny czas. Uprościć to jak najbardziej, bo już sama decyzja o tym, żeby poprosić o wsparcie, często nie jest banalna – komentuje Olszańska.

W niedalekiej przyszłości infolinia będzie dostępna również dla osób poddanych kwarantannie, a także dla chorych dotkniętych koronawirusem oraz ich rodzin, które skupione na walce o najbliższych podlegają ogromnemu obciążeniu psychicznemu. Porad będą udzielać specjaliści starannie zweryfikowani przez koordynatorów akcji. Żeby dołączyć do akcji będzie trzeba się wykazać m.in. dyplomem ukończenia studiów.

#DawkaWsparcia to też platforma łącząca szpitale z darczyńcami, którzy będą mogli przekazywać maseczki, odzież ochronną lub niezbędny sprzęt IT.

– Potrzeby szpitali, szczególnie tych jednoimiennych, przeznaczonych do obsługi pacjentów z COVID-19, są tak szerokie, że uruchomiliśmy portal publikujący ich zapotrzebowanie, żeby sprawnie skontaktować je z dostawcami i darczyńcami. Pomoc techniczną zadeklarowały nam wszystkie sieci telefoniczne, a także Microsoft, bo obok samego sygnału GSM potrzebujemy oprogramowania, by zapewnić np. zdalny dostęp pracownikom pracującym zdalnie – podsumowuje Marcin Kapustka, współtwórca #DawkiWsparcia, autor serwisu SMSCentral.pl

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem