Worksmile rozbudowała produkt o funkcje wspierające HR – podsumowanie 2023

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Worksmile rozbudowała produkt o funkcje wspierające HR – podsumowanie 2023

Udostępnij:

– W 2023 roku postanowiliśmy rozwinąć produkt horyzontalnie, dodając do niego funkcje wspierające firmowe procesy HR – mówi w podsumowaniu 2023 Tomasz Chaciński, CEO Worksmile.

Co dobrego spotkało Wasz startup w 2023 roku?

Mam wrażenie, że każdego roku mówimy, iż ten ostatni rok był jednym z najbardziej intrygujących i wymagających. W tym roku mógłbym powiedzieć to samo. Może dlatego, że od kilku lat przeżywamy duże zmiany, rozpoczęte przez pandemię covid, następnie wojnę na Ukrainie oraz inne sytuacje destabilizujące światową gospodarkę. Jedne ze zmian wspierają rozwój Worksmile, drugie oczywiście utrudniają. Mimo trudności ten rok był pełen sukcesów i daje nam bardzo pozytywne myślenie na kolejne lata rozwoju firmy.

Produkt i jego dalsza ewolucja

W 2023 roku postanowiliśmy rozwinąć produkt horyzontalnie, dodając do niego funkcje wspierające firmowe procesy HR. Zbudowaliśmy funkcję zarządzania firmowymi wnioskami, nieobecnościami oraz pracą zdalną, aby pomóc pracodawcom łatwiej organizować pracę zdalną i hybrydową. Funkcja została zbudowana tak, aby nie konkurować z systemami kadrowo płacowymi, a współpracować z nimi, jednocześnie będąc bardzo przyjazną dla końcowego użytkownika i managera akceptującego takie wnioski. Mimo że oddaliśmy ją dopiero na przełomie trzeciego kwartału, została ona przyjęta przez rynek z dużym sukcesem i będzie przez nas dalej rozwijana. Nie zapomnieliśmy również o rozwoju naszego core, czyli systemu budującego zaangażowanie pracowników poprzez firmowe benefity oraz wewnątrzfirmową komunikację.

Moduł benefitów zyskał sporo usprawnień UX oraz całkowicie nowe możliwości w administrowaniu całym środowiskiem benefitów, również tych od dostawców trzecich (tzw. 3rd party benefits), dzięki czemu zarządzanie benefitami stało się jeszcze prostsze i automatyczne. Moduł komunikacji rozwinął się o nowe możliwości komunikowania się z pracownikami, tak aby dopasować się do różnych pokoleń i narodowości. M.in. wprowadziliśmy możliwość komunikowania się przez video, gif i system reakcji. Dodaliśmy również bogatą analitykę, dzięki czemu twórcy mogą rozwijać swoją komunikację świadomie, w oparciu o dane.
Rozwinęliśmy również API produktu, łącząc się z kolejnymi systemami kadrowo-księgowymi oraz innymi aplikacjami, które wspierają i rozwijają możliwości Worksmile, jak np. system do administrowania rezerwacji od firmy Insert, mianowicie aplikacja Zarezerwuj.pl, która może zostać łatwo włączona w ramach naszej platformy Worksmile.

W roku 2023 utrzymaliśmy dynamiczny wzrost portfela klientów w Polsce, ale również za granicą, stając się jeszcze stabilniejszym partnerem oraz pracodawcą. Zespół nie zwiększył się znacząco, postawiliśmy na usprawnienia procesów tak, aby nasi pracownicy mogli pracować wydajniej – projekt okazał się sukcesem. Dzięki rozmowom z naszymi pracownikami ulepszyliśmy również wewnętrzny pakiet benefitów, zmieniając dostawcę opieki medycznej – postawiliśmy na wybór – nasi pracownicy za dopłatą Worksmile mogą skorzystać z dwóch ofert opieki medyczni od różnych, najbardziej znanych dostawców w kraju. Wierzymy, że wolny wybór daje większe zadowolenie, w końcu nasi pracownicy pracują z różnych lokalizacji w kraju.

Potrzeby naszych klientów zmieniają się bardzo dynamicznie, dlatego chcemy dawać im coraz więcej możliwości. Aby spełnić ich oczekiwania utworzyliśmy nowy podmiot, który w formie resellera dostarcza oferty opieki medycznej od największych firm w Polsce. Co za tym idzie, firmy mogą zakupić platformę Worksmile oraz otrzymać od nas dopasowaną ofertę na opiekę medyczną oraz kupić ją w pakiecie od jednego dostawcy, czyli od nas. Worksmile przejmuje tym samym 100% administracji i raportowania związanego z zarządzaniem tym benefitem, dając naszym klientom czas na załatwianie innych firmowych spraw. Naszą rolą jest również dbanie o relację z tymi partnerami, co sprawia, że oferowane możliwości będą zawsze aktualne i na najwyższym poziomie.

Jakie są Wasze plany na 2024?

Planujemy dalej rozwijać się na rynku benefitów i zaangażowania pracowników, chcąc osiągnąć pozycję niekwestionowanego lidera w tej dziedzinie. W tym roku wzmocnimy i odświeżymy działanie aktualnych modułów oraz damy wiele nowych możliwości w zakresie benefitów i zaangażowania pracowników, wzmacniając możliwości komunikacji, procesów HR i innych funkcji wspierających te moduły. Planujemy również wzmocnić zespół o nowe kompetencje, które pomogą utrzymać dynamikę naszego wzrostu.

 

Autor:

Tomasz Chaciński – pomysłodawca i CEO w Worksmile Przedsiębiorca z pasją do nowoczesnych technologii. Jego misją jest tworzyć rozwiązania HR-tech przynoszące realną korzyść pracodawcom i pracownikom.