Wpływ posiadania certyfikatu SSL na kontakt z klientem

Dodane:

Elżbieta Kornaś Elżbieta Kornaś

Udostępnij:

Z raportu firmy Symantec, wynika że 57% osób badanych martwi się o bezpieczeństwo swoich danych w Internecie. Czy ma to wpływ na relacje klient-firma? Jako specjalista w dziedzinie zabezpieczeń stron www muszę odpowiedzieć twierdząco.

Ponad pół miliarda rekordów z danymi osobowymi zostało wykradzionych lub utraconych w samym roku 2015. Nic dziwnego, że do dostawców zwracają się sklepy internetowe, których klienci nie decydują się na zakup online w obawie o swoje dane osobowe. Co to jest certyfikat SSL?

Najprościej tłumacząc to rodzaj zabezpieczenia łączności z Internetem. Certyfikat szyfruje informacje wysyłane z komputera na serwer, w tym dane osobowe naszych klientów. Dzięki temu nikt nie jest w stanie ich podejrzeć. Dane są bezpieczne i profesjonalnie chronione. Właśnie dlatego każda firma, która dba o klientów powinna im zagwarantować tę ochronę.

Niestety wiele firm ciągle waha się czy certyfikat SSL jest im potrzebny.  Zabezpieczania te zalecane są wszystkim witrynom, na których dane wrażliwe klientów są zagrożone. Dotyczy to stron instytucji finansowych, sklepów internetowych, stron administracji publicznej, serwisów przetwarzających dane na temat zdrowia pacjentów, serwisów uczelni, a także serwerów pocztowych czy baz danych. Jeśli jesteś właścicielem takiej strony – zabezpiecz dane klientów, potwierdź wiarygodność firmy i pozwól, aby Twoja strona była łatwa do odszukania przez potencjalnych klientów w Internecie.

Przede wszystkim bezpieczeństwo danych

Certyfikaty SSL chronią przed nowymi technikami phishingu, kasowaniem i fałszowaniem danych, kradzieżą haseł, numerów kart, kont i posługiwaniem się nimi. Każda firma posiadająca certyfikat pokazuje jednoznacznie klientowi, że dba o jego dane i chroni je przed oszustami w sieci. Jeśli zależy Ci jedynie na ochronie danych klientów wybierz najniższy poziom walidacji Domain Validation (DV). Wydawany jest w oparciu o potwierdzenie własności domeny. W kilka minut otrzymasz certyfikat, dzięki któremu klienci nie opuszczą Twojej strony i dokonają na niej zakupu wybranej usługi.

Budowanie zaufania

Statystyki mówią same za siebie. Liczba zablokowanych ataków na strony internetowe wynosi średnio milion na dzień i stale rośnie. Ciągle pojawiają się nowe informacje w sieci na temat oszustów. Nie dziwi mnie zatem, że sprzedawcy internetowi borykają się z problemami braku zaufania. Użytkownicy boją się wykorzystania ich danych osobistych oraz kart kredytowych w sposób nieuczciwy. Dlatego dokonują płatności wyłącznie na stronach sprawdzonych i wiarygodnych, na których dokonywanie transakcji  jest bezpieczne.

Certyfikaty SSL o najwyższym poziomie walidacji Extended Validation (EV) gwarantują użytkownikowi, że działalność firmy została sprawdzona na wielu szczeblach. Strony internetowe zweryfikowane w ten sposób wyróżnia zielony pasek adresu w przeglądarce. EV polecam serwisom, które działają w oparciu o przesyłanie wrażliwych informacji – jak instytucje finansowe i rządowe, sklepy internetowe – czyli tak naprawdę wszystkie podmioty, które przetwarzają dane.

Korzyści dla marki

Widoczne zabezpieczenie strony www poprzez stosowanie pieczęci bezpieczeństwa pomaga klientowi łączyć markę z takimi cechami jak bezpieczeństwo, wiarygodność czy wysokie standardy jakości. To wszystko wpływa na zwiększenie uznania dla firmy, a co za tym idzie, zaufania do niej. Z marketingowego punktu widzenia strony z SSL mogą liczyć na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Dzięki temu klienci łatwiej odnajdą taką witrynę w krótkim czasie. To wszystko w konsekwencji generuje większy ruch na stronie i sprzedaż.

O ile do niedawna głównie duże organizacje mogły obawiać się ataków, o tyle od 5 lat obserwujemy wzrost „napadów” na firmy zatrudniające mniej niż 250 pracowników. Małe firmy stały się głównym celem hackerów.

Certyfikaty SSL stanowią odpowiedź na potrzeby współczesnych internautów, co najlepiej obrazuje nieustannie rosnąca liczba instalacji certyfikatów. Jeśli prowadzisz w Internecie działalność i masz do czynienia z danymi wrażliwymi skorzystaj z certyfikatu SSL. Pokaż swoim klientom, że nie są Ci obojętni. Zadbaj o ich bezpieczeństwo, a oni odwdzięczą się zaufaniem do marki.

Elżbieta Kornaś

Sales Director CertyfikatySSL.pl

Pracuje w Domeny.pl od wielu lat, stawia na budowanie wartości firmy. W zarządzaniu kieruje się filozofią kaizen. Odpowiada za współtworzenie oraz ciągły rozwój międzynarodowej platformy biznesowej SSL CertyfikatySSL.pl.