WSS VR – treningowy przełom dla branży logistycznej od EpicVR

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

WSS VR – treningowy przełom dla branży logistycznej od EpicVR

Udostępnij:

EpicVR – twórca technologii i aplikacji VR/AR oraz producent gier Virtual Reality, stworzył symulator czynności magazynowych. Dzięki aplikacji WSS VRpracownicy logistyczni nauczą się zbierania zamówień i pakowania ich zgodnie ze standardami centrum dystrybucyjnego, w którym są zatrudnieni. Będą to robić w wirtualnym magazynie, odwzorowanym zgodnie z realną rzeczywistością. Nowe rozwiązanie od krakowskiej spółki jest aktualnie testowane przez jedną z holenderskich firm logistycznych.

Pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost i rozwój rynku e-commerce, kiedy to większość konsumentów przyzwyczaiła się do kupowania rozmaitych towarów drogą internetową. Z raportu  Gemius„E-commerce w Polsce 2021” wynika, że aż 77 proc. Polaków (użytkowników internetu) robi zakupy online. Nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości trend ten miał się zmienić. Pomimo złagodzenia pandemii i restrykcji z nią związanych liczba transakcji online wcale nie spada.

– Zapotrzebowanie na pracowników branży logistycznej ciągle rośniej, a firmy działające w tym sektorze, muszą szkolić częściej i szybciej – maksymalnie w ciągu 2 miesięcy. Do dziś tego typu szkolenia są organizowane w magazynach podczas właściwych działań operacyjnych, wpływając tym samym na ich codzienne funkcjonowanie. Nowy pracownik musi również zostać wdrożony w swoje obowiązki przez trenera. Wyszkolenie dziesięciu pracowników i poświęcenie każdemu z nich czterech godzin to tydzień pracy trenera, który w tym czasie nie zbiera zamówień ani ich nie pakuje – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR. – Postanowiliśmy to zmienić i stąd pojawił się pomysł, aby stworzyć WSS VR – dodaje Adrian Łapczyński.

Aplikacja WSS VR oferuje ona czterogodzinny trening łączący teorię z praktyką, podczas którego będzie można jednocześnie wyszkolić dziesięcioro pracowników. Pracownicy nawet nie wchodzą do magazynu, w którym będą pracować. Widzą natomiast jego odwzorowanie w świecie VR stworzonym zgodnie z realną rzeczywistością.

Rozwiązanie proponowane przez EpicVR jest w trakcie testów przeprowadzanych przez jedną z holenderskich firm logistycznych.

– Zbieramy bardzo pozytywne opinie z Holandii, co nas cieszy i pokazuje, że nasz produkt może być strzałem w tzw. dziesiątkę. To pokazuje również, że e-commerce nie jest jedynym rynkiem, gdzie nasza aplikacja się sprawdzi. Holandia, Belgia i Niemcy to potentaci w 3PL, gdzie procesy zbierania zamówień i ich pakowania występują w każdym magazynie – dokładnie jak w e-commerce, a sezonowość jest również potrzebą, którą należy tam zaspokoić i nasz zespół  wykonał bardzo duży krok ku osiągnięciu tego ambitnego celu – podkreśla Adrian Łapczyński.

Tylko w Polsce obecnie ok. 150 tys. przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich usług i produktów przez internet. PwC szacuje, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e‑commerce sięgnie ok. 162 mld zł.

EpicVR w przyszłości planuje dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect.