Wyciekły dane ze Spotify. Polskie konta również zaatakowane

wyciekly dane ze spotify polskie konta rowniez zaatakowane
Udostępnij:
Kilka dni temu wyciekło ponad 25 tysięcy maili i haseł do płatnych kont Spotify. Każdy, kto stał się posiadaczem tych danych, mógł zalogować się na konta wszystkich poszkodowanych użytkowników. Na razie nie wiadomo, kto dopuścił się kradzieży danych oraz, w jaki sposób mogło do tego dojść.

CERT Polska poinformowało, że na skradzionej liście jest 326 kont polskich użytkowników. Władze instytucji skontaktowały się już z osobami, których dane zostały wykradzione, przekazując im informację o wycieku oraz polecając zmianę hasła. Takie postępowanie jest zgodne art. 39. ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.

CERT Polska to zespół zajmujący się reagowaniem na incydenty, naruszające prawo i zagrażające bezpieczeństwu w internecie. Należy do Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej. Przez tę instytucję jest także finansowany.

Spotify się rozrasta

Mimo wycieku danych Spotify wciąż świetnie sobie radzi i zatacza coraz szersze kręgi, zaciągając w swoje szeregi kolejne firmy. W 2018 r. Festicket, brytyjska platforma do rezerwacji biletów online, została zintegrowana z Spotify, aby pomóc użytkownikom serwisu odkrywać festiwale muzyczne w oparciu o słuchaną muzykę.

Rok później zaś twórcy serwisu streamingowego przejęli dwie firmy z segmentu audio: Gimlet — renomowanego producenta podcastów oraz także Anchor — narzędzie umożliwiające tworzenie, publikowanie oraz spieniężanie treści audio.

Całkiem niedawno informowaliśmy, że Spotify kupił kolejną firmę — SoundBetter, który jest marketplacem do produkcji muzyki dla artystów, producentów i muzyków. SoundBetter ma około 180 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i do tej pory wypłacił muzykom i producentom ponad 19 milionów dolarów.

Jak powstał Spotify?

Spotify to płatna usługa streamingowa do słuchania muzyki. W 2018 r. usługa miała 140 mln użytkowników. A w I kwartale tego roku platforma mogła pochwalić się już 217 mln użytkownikami, z czego 100 mln subskrybowało wersję płatną. Magazyn „Forbes” nazwał Daniela Ek’a, współzałożyciela i dyrektora generalnego Spotify, „najważniejszym człowiekiem w branży muzycznej”.

Jako nastolatek Daniel tworzył strony internetowe dla firm i świadczył usługi hostingowe. Potem rzucił college i pracował w kilku firmach internetowych. Następnie założył Advertigo – internetową agencję marketingową, którą sprzedał w 2006 roku szwedzkiej firmie Tradedoubler. Kolejnym przedsięwzięciem Ek’a i jednocześnie jak do tej pory najgłośniejszym było stworzenie wraz z Tradedoublera Martinem Lorentzonem serwisu Spotify.