Wygenerowaliśmy sprzedaż na poziomie 50 mln złotych. Podsumowanie roku Tutlo

Dodane:

Tomasz Jabłoński Tomasz Jabłoński

Wygenerowaliśmy sprzedaż na poziomie 50 mln złotych. Podsumowanie roku Tutlo

Udostępnij:

Tutlo powstało z osobistej potrzeby – mojej i mojego wspólnika. Chcieliśmy uczyć się angielskiego, ale nie mieliśmy czasu na tradycyjne lekcje w siedzibie szkoły językowej o stałych godzinach. Dziś jednak nie skupię na historii naszej firmy, ale na mijającym właśnie roku.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok

Ostatnie półtora roku, podobnie jak dla większości biznesów, stało pod znakiem pandemii i pozycjonowania się wobec niej. W naszym przekonaniu doskonale wpisaliśmy się w trendy wyznaczone przez lockdown i permanentne „w przyszłym tygodniu jestem zdalnie”.

Ani uczniowie, ani ich rodzice, ani inni potencjalni klienci, którzy chcą np. odkurzyć swój angielski, bo są motywowani chęcią zmiany pracy, nie szukają już rozwiązań offline’owych. Chcą mieć produkt szyty na miarę. Tu i teraz. Wygodny oraz poręczny, a także – dostosowany do ich stylu życia. Stąd popularność takich firm jak inPost i Uber… a także rozwój naszej platformy.

Niedawno obchodziliśmy szóste urodziny, to dobra okazja na podsumowanie.

Tutlo w 2021. Kluczowe fakty:

  • 50 mln zł – wartość sprzedaży
  • 150 – liczba pracowników w back office
  • 800 – liczba lektorów
  • 20 000 – liczba klientów
  • 200% – tak wzrósł wynik sprzedaży w sektorze B2B

Moim zdaniem możemy poszczycić się nie tylko liczbami, które stale rosną, ale również tym, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wprowadziliśmy np. moduł związany z nauką grupową, a do tego znacząco rozwinęliśmy ofertę dla naszych najmłodszych uczniów. W Tutlo efektywnie można uczyć się już od 5 roku życia.

Naturalnie nie wszystko zawsze idzie po naszej myśli. W 2021 roku marzyliśmy o wejściu na rynki zagraniczne. Jednak z uwagi na wyzwania jakie stawia nam sytuacja rynkowa w Polsce – i mimo wszystko COVIDową niepewność – przekładamy te plany na 2022 rok.

Jak będzie wyglądał przyszły rok?

Patrząc na całą branże, uważamy, że te bardziej tradycyjne szkoły językowe będą, mimo częstego oporu materii, się cyfryzować. Już teraz widzimy, że konkurencja oferuje np. lekcje przez Teams czy Zoom.

Nasza przewagą jest to, że nam przychodzi to naturalniej. Zdalna nauka wprost płynie w naszym krwioobiegu. Czujemy, że mamy nad nimi przewagę kilku basenów i zamierzamy ją powiększać, m.in. poprzez wprowadzenie w 2022 roku modułów do samodzielnej nauki czy współpracy z botem.

Autor: Tomasz Jabłoński, co-founder Tutlo