Wykonaliśmy 3 miliony wywiadów diagnostycznych. Podsumowanie roku Infermedica

Dodane:

Piotr Orzechowski Piotr Orzechowski

Udostępnij:

Duże firmy są gotowe na wdrażanie sztucznej inteligencji. Trzeba to jednak robić krok po kroku i być cierpliwym. Każde kolejne wdrożenie przychodzi znacznie łatwiej. Nie ma lepszego narzędzia sprzedażowego niż udane case study i referencja znanej firmy. To nasze kluczowe wnioski z 2017 roku.

Czytasz właśnie kolejny tekst podsumowujący mijający rok. Poprosiliśmy w nim członków zespołów polskich startupów, by opowiedzieli, co udało im się osiągnąć w 2017 roku. Jeśli chcesz przeczytać inne artykuły na ten temat, zajrzyj tutaj. 

Na zdjęciu: Piotr Orzechowski, CEO Infermedica

Najbardziej cieszę się, gdy do naszego zespołu dołączają nowe osoby. W ubiegłym roku zatrudniliśmy siedem osób do zespołu głównego (sześć we Wrocławiu, jedna na Malcie) oraz trzech nowych lekarzy do zespołu medycznego. Łącznie jest nas już ponad 30 – programistów, specjalistów data science, lekarzy.

Ubiegły rok był bardzo udany, jeśli chodzi o komercyjne wdrożenia. Podpisaliśmy i pomyślnie zakończyliśmy kilka kluczowych pilotaży w branży ubezpieczeniowej i zdrowotnej. Z technologii dostarczanej przez Infermedica zdecydowała się korzystać Grupa Allianz – przeprowadziliśmy zakończony pomyślnie pilotaż we francuskim Allianz Partners i trwają teraz prace nad dalszym roll-out’em. Największa słowacka firma ubezpieczeniowa Dovera także wybrała nas jako dostawcę technologii do sprawdzania objawów dla pacjentów. To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na Słowacji.

W ciągu roku realizowaliśmy też pilotaże z dwoma polskimi firmami ubezpieczeniowo-medycznymi i cieszymy się, że polski biznes również dostrzega potencjał naszej technologii. Parę innych wdrożeń, które rozpoczęliśmy w 2017 pozostają jeszcze niepubliczne, ale mamy nadzieję wkrótce o nich opowiedzieć. Nie mam wątpliwości, że podpisanie niektórych kontaktów było możliwe tylko dlatego, że nasz zespół wykazał się wyjątkowym zaangażowaniem i poświęciliśmy wiele czasu na budowanie przyjaznej relacji z klientem.

Nasz biznes opiera się wyłącznie na B2B, głównie adresowanym do większych firm medycznych i ubezpieczeniowych, ale licencjonujemy nasze rozwiązania także do firm IT oraz startupów medycznych. Na ten moment z naszych produktów korzysta kilkudziesięciu klientów w kilkunastu krajach. Do tej pory wykonaliśmy ponad 3 miliony wywiadów diagnostycznych z pacjentami. W stosunku do zeszłego roku nasz przychód wzrósł prawie 4-krotnie. Naszym planem do końca 2018 jest osiągnięcie $1M+ ARR.

W ciągu ostatniego roku udało nam się też znacząco usprawnić nasz silnik diagnostyczny. Ulepszyliśmy skuteczność diagnostyczną oraz user experience. We współpracy z lekarzami reprezentującymi naszych klientów przeprowadzone zostały audyty działania systemu, gdzie lekarze testowali nasz system na różnych przypadkach pacjentów. Każdy z audytów zakończył się zielonym światłem dla produkcyjnego wdrożenia. W tym roku planujemy badanie naukowe z niezależną jednostką uniwersytecką, które pozwoli zmierzyć i upublicznić skuteczność diagnostyczną systemu.

Zainwestowaliśmy sporo czasu w rozwój technologii przetwarzania i rozumienia języka naturalnego. Nie mamy wątpliwości, że w przyszłości asystenci głosowi tacy jak Siri, będą używani do wstępnej rozmowy przed wizytą u lekarza. W 2017 udało nam się wypuścić pierwszą wersję systemu działającą na Amazon Alexa.

Pod koniec roku domknęliśmy także wewnętrzną rundę finansowania, która pozwoli nam rozpocząć budowanie zespołu sprzedażowego oraz umożliwi lepsze pozycjonowanie naszej firmy na międzynarodowym rynku. Pod koniec 2018 planujemy tzw. rundę A. Przed nami ambitne cele na Nowy Rok – przygotowujemy się do nowych wdrożeń, planujemy kampanię marketingową i rozpoczynamy outbound sales. 

Autor tekstu: Piotr Orzechowski, CEO Infermedica