Wyniki światowego konkursu Berlin Startup Calling 2016. Polak zajął drugie miejsce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Berlin Startup Calling 2016, organizowany przez Visual Meta GmbH, twórcę serwisu ShopAlike.pl to druga edycja konkursu na innowacyjną ideę biznesową, tym razem na skalę światową.

Ponad 300 osób w przedziale wiekowym od 18 do 30 lat nadesłało niesamowite pomysły, które zostały ocenione przez jury składające się z trzech niemieckich biznesmenów Roberta M. Maiera, Johannesa Schabacka i Johannesa Kotte. 

Pierwsze miejsce, 7.000€ i staż wygrał projekt „Sacavera” Carlosa Suáreza Fernándeza z Hiszpanii, który stworzył mobilną aplikację dla restauracji. Użytkownicy tej appki mają dostęp do informacji o swoich potrawach, które mogą oceniać i komentować. 

Srebro, czyli 3.500€ zdobył Wojciech Żdżarski z Polski za projekt „Localife”. Jest to aplikacja mobilna, która stawia sobie za cel polepszenie komunikacji regionalnej. 

Trzecie miejsce jury przyznało projektowi „Sysclean” Josiasa Marcosa Orlando z Brazylii, który otrzyma 1.750€. Brazylijczyk stworzył produkt, który jest w stanie poprawić powszechnie używany sposób zbierania odpadów.  

MacBook Air zostanie wręczony Xavierowi Greenowi z Francji za czwarte miejsce, czyli pomysł „Distans” – aplikację internetową/mobilną służącą do czatowania z psychologami. 

Piąte miejsce zdobył Brazylijczyk. IPad mini powędruje do Bruno Corrêa za „Parking Place”, aplikację pomagającą w łatwy sposób odnaleźć idealne miejsce parkingowe. 

Po ogłoszeniu wyników, 31 stycznia 2017 roku Robert M. Maier powiedział: „To były bardzo interesujące zawody. Jesteśmy zadowoleni z wyników konkursu!”. Jurorzy przesyłają gratulacje dla zwycięzców i dziękują serdecznie wszystkim uczestnikom Berlin Startup Calling 2016. 

To wspaniała wiadomość, że Polak zajął drugie miejsce. W wywiadzie telefonicznym Wojciech Żdżarski opowiedział o swoich emocjach i planach na przyszłość. „Gdy otrzymałem tę informację, zaniemówiłem, myślałem, że to jest nieprawda!  To jest coś niesamowitego, że gdzieś w tym dużym świecie jest taki konkurs, który daje możliwość na rozwój innowacyjnych idei biznesowych.”. 

„Localife jest obiecujący” – powiedział jeden z jurorów, Johannes Kotte. 

fot. pexels.com