Wyścig Miast Polskich na Facebooku

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Firmy, korporacje i organizacje górują na Polskim Facebooku jednak jest jeszcze jeden, często niedoszacowany gracz. Miasta Polski szybko doganiają i aktywnie wykorzystują te same rodzaje promocji aby angażować swoich mieszkańców i turystów do polubienia własnych stron na Facebooku i…

Firmy, korporacje i organizacje górują na Polskim Facebooku jednak jest jeszcze jeden, często niedoszacowany gracz. Miasta Polski szybko doganiają i aktywnie wykorzystują te same rodzaje promocji aby angażować swoich mieszkańców i turystów do polubienia własnych stron na Facebooku i śledzenia co dzieje się w ich okolicy.


Z badania przeprowadzonego przez Megafoni.pl powstał raport, z którego wynika że Włodarze większości miast już dawno zauważyli potencjał jaki daje Facebook. Pozwalając Miastom skutecznie komunikować się z mieszkańcami oraz turystami. W wyniku zaistniałego przepływu informacji wytwarza się otwarty dialog jaki nigdy wcześniej nie był publicznie dostępny.

Według danych GUS na dzień 1 stycznia 2011 r. w Polsce jest 908 miast. Z przeprowadzonej analizy oficjalnych Fanpage’y 21 największych miast Polski wynika, że trzy najpopularniejsze na Facebooku miasta co do ilości fanów to Wrocław, Poznań i Warszawa. Tuż za nimi Gdańsk
i Kraków.

Miasto o największym zasięgu na Facebooku to Wrocław wyróżniający się prawie 15 tysiącami fanów przewagi nad drugim w zestawieniu Poznaniem, jednak to co liczy się najbardziej to najaktywniejsza społeczność Wrocławia, która aktualnie posiada 2,579 aktywnych użytkowników rozmawiających o informacjach komunikowanych przez stronę Miasta na Facebooku.

Co przyciąga fanów do stron Miast?
Użytkowników interesują między innymi bieżące informacje kulturalne w Miastach oraz szczególnie ważne dla lokalnej społeczności wiadomości organizacyjne. Turystów angażują informacje związane z zabytkami oraz innymi miejscami wartymi odwiedzenia. Miasta promujące się w Social Media dobrze wiedzą, że większość aktywnych odbiorców znajdą na Facebooku dlatego starają się prowadzić dialog aby nie tylko wypromować miasto wizerunkowo lecz również zaangażować społeczność w aktywne działania na rzecz poprawy lokalnych społeczności i urzędów.

Z raportu wynika również, że większość miejskich stron na Facebooku prowadzą pracownicy urzędów miejskich. Tylko część z nich zatrudnia firmy lub organizacje zewnętrzne do budowania i zaangażowania lokalnych społeczności.

Pełne wywiady z miastami wraz z interaktywnym rankingiem miast można oglądnąć na stronie  Megafoni Interaktywny Raport Social Mieda 2011 – Miasta Polski – http://megafoni.pl/raport

źródło: informacja prasowa