Wystartowaliśmy w Polsce. Podsumowanie roku HoppyGo

Dodane:

Piotr Boguszewski Piotr Boguszewski

Wystartowaliśmy w Polsce. Podsumowanie roku HoppyGo

Udostępnij:

Rok 2021 był dla HoppyGo przede wszystkim czasem intensywnego rozwoju. W marcu weszliśmy do Polski i uruchomiliśmy platformę otwartego wynajmu aut w formule car sharingu peer-to-peer. Nasza usługa łączy właścicieli samochodów z tymi, którzy ich nie mają, a potrzebują z nich czasem skorzystać.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Wynajmowanie własnych samochodów innym osobom poprzez aplikację HoppyGo jest dla właścicieli dodatkowym źródłem dochodu. Najaktywniejszy zarejestrowany użytkownik ma na swoim koncie już ponad 80 wynajmów, z kolei największy zarobek, wygenerowany przez innego wynajmującego, to przeszło 22 000 zł. Co ważne, sukcesywnie rośnie średni przychód właścicieli za wynajem, który obecnie wynosi ponad 500  zł miesięcznie. To niemała kwota, zważywszy na to, że w tym samym czasie samochód mógłby stać na parkingu czy w garażu i zamiast zysków generować koszty.

Budowaliśmy społeczność

W 2021 roku skupiliśmy się na budowaniu godnej zaufania i zaangażowanej społeczności, która jest fundamentem naszej usługi. Liczy ona już przeszło 13 tys. osób. Widzimy, że Polacy coraz chętniej wynajmują auta, korzystając z naszej platformy. W  listopadzie zanotowaliśmy wzmożone zainteresowanie wynajmem samochodów na okres świąteczny – liczba zapytań wzrosła o 40 proc. w porównaniu do października.

Cieszą nas też statystyki dotyczące powracających klientów – do tej pory już blisko 20% z nich skorzystało z platformy więcej niż jeden raz, co oznacza, że usługa spełniła ich oczekiwania. Co więcej, Ci którzy już znają HoppyGo, polecają je innym – co trzeci użytkownik skorzystał ze zniżki na przejazd otrzymanej dzięki systemowi poleceń. Kolejnym efektem naszej dotychczasowej pracy jest prawie 1 000 samochodów zarejestrowanych na platformie. Pozwoliło nam to, w zaledwie 6 miesięcy od debiutu w Polsce, znaleźć się w TOP3 największych platform car sharingowych w kraju.

Co ciekawe, nasi użytkownicy najchętniej wypożyczają nie tylko auta nowe, ale również te kilku czy nawet 10-11 letnie – zadbane i w dobrym stanie technicznym, przyciągające uwagę atrakcyjną ceną wynajmu.

Największymi wyzwaniami minionego roku były z pewnością: uświadamianie o zaletach współdzielenia prywatnych aut oraz upowszechnienie kultury wynajmu, opartej na zaufaniu i wspólnym poszanowaniu cudzej własności. Czy to nam się to udało? Każdy wynajem jest ubezpieczony, a 99 proc. wszystkich ocen na HoppyGo, które dotyczą zarówno aut i ich właścicieli, jaki również wypożyczających to niezmiennie 5 na 5. To jednoznacznie potwierdza skuteczność naszych działań.

Co przyniesie rok 2022?

Zgodnie z analizami PwC, przedstawionymi w raporcie „The five dimensions of automotive transformation”, już w 2030 roku w Europie co trzeci kilometr będzie realizowany w formie współdzielonej. W HoppyGo wychodzimy naprzeciw temu trendowi. Przed nami jeszcze długa droga, ale patrząc na to, gdzie obecnie się znajdujemy, jesteśmy przekonani, że zmierzamy w dobrym kierunku. W przyszłym roku będziemy dalej popularyzować formułę peer-to-peer (P2P) w Polsce, zachęcając właścicieli aut do współdzielenia swoich pojazdów, a wypożyczających do korzystania z naszej usługi i aplikacji car sharingowej. Mamy nadzieję, że platformę HoppyGo polubi jeszcze więcej Polaków, a co ważniejsze – sprawimy, że więcej właścicieli aut w Polsce przekona się, że samochód z powodzeniem może być dobrem współdzielonym i doskonałym sposobem na powiększenie domowego budżetu.

Autor: Piotr Boguszewski, country manager HoppyGo Polska.