Wyszukiwarka Woofy.pl w kilka sekund pozwoli znaleźć weterynarza czy groomera w okolicy

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Udostępnij:

Woofy.pl to nowy polski startup stworzony z myślą o właścicielach psów i kotów. Portal w intuicyjny sposób łączy potrzeby właścicieli czworonogów z ofertą weterynarzy, groomerów, sklepów zoologicznych czy hoteli dla zwierząt w całej Polsce.

Woofy.pl ruszyło pod koniec września 2018 roku, a w swojej bazie ma już prawie 6.000 miejsc w całej Polsce i dziesiątki opinii o firmach i ich usługach. Wystarczy kilka kliknięć, aby zaawansowana wyszukiwarka błyskawicznie znalazła, wyświetliła na mapie i wyznaczyła trasę dojazdu do szukanego miejsca. Dołączenie do Woofy jest bezpłatne i zajmuje kilka minut.

– Naszym celem jest stworzenie największej w Polsce społeczności miłośników czworonogów, która będzie aktywnie wymieniać się opiniami, rekomendować sprawdzone miejsca, produkty i usługi – mówi Tomasz Olszewski, założyciel startupu.

Woofy.pl to odpowiedź na coraz bardziej wymagające potrzeby i szybko rozwijający się rynek zwierzęcy, który w Polsce rośnie w bardzo dynamicznym tempie. Właściciele czworonogów coraz częściej szukają specjalistycznego podejścia, wyselekcjonowanej karmy czy sprawdzonego fryzjera dla swoich pupili.

Pomysł

– Ponad rok temu nasz mops biegając po plaży rozciął sobie lekko oko o wystającą tam trzcinę. Odwiedziliśmy naszego lokalnego weterynarza, jednak nie był w stanie nam pomóc. Sytuacja z okiem szybko się pogarszała. Panicznie zaczęliśmy przeszukiwać internet w poszukiwaniu okulisty dla zwierząt. Po kilku godzinach przechodzenia z jednej strony na drugą, z jednego forum na drugie i czytania dziesiątek opinii na temat okulistów dla zwierząt, znaleźliśmy specjalistyczny gabinet w Warszawie. Po wizycie u okulisty oko zostało uratowane – wspomina Tomasz Olszewski.

Tak właśnie powstał pomysł stworzenia miejsca, w którym w łatwy i szybki sposób można znaleźć sprawdzonego weterynarza, sklep z ulubioną karmą, psiego fryzjera czy porady ekspertów w formie artykułów.

Z drugiej strony startup pomaga lokalnym firmom dotrzeć ze swoimi usługami i produktami do szerokiej grupy odbiorców poprzez możliwość założenia darmowego profilu i umieszczeniu w nim opisu swojej działalności, zdjęć, a nawet filmów.

Okazuje się, że nie każdy sklep czy gabinet weterynaryjny posiada własna stronę internetową, a tym bardziej mało która firma zna się na pozycjonowaniu czy promocji w Internecie.  

– Zajmujemy się tym od lat, dlatego jesteśmy w stanie pomóc lokalnym firmom dotrzeć do odbiorców szukających dla swoich czworonogów najlepszej opieki, usług i produktów – mówi Tomasz Olszewski.

Model biznesowy

Twórcy rozwiązania chcą, aby z portalu korzystało jak najwięcej osób. Dlatego też korzystanie z Woofy jest i będzie darmowe. Zarówno dla właścicieli czworonogów jak też dla firm, które chcą dołączyć do bazy zakładając swój firmowy profil.

– W tym roku chcielibyśmy naszą ofertę uzupełnić m.in. o profesjonalne wsparcie dla firm w zakresie promocji, pozycjonowania (SEO) i docierania do większej grupy odbiorców przez internet. Widzimy duże zainteresowanie taką usługą i mamy już w swoim portfelu pierwsze firmy, które dostrzegły potencjał współpracy z nami – tłumaczy Tomasz Olszewski.

Plany na przyszłość

Priorytetem twórców Woofy.pl na najbliższy rok jest rozwój i dodanie nowych funkcjonalności do strony, a także rozbudowa bazy firm. Pojawią się nowe algorytmy wyszukiwania, a baza zostanie rozszerzona m.in. o trenerów, opiekunów oraz inne podmioty. W planach jest również nawiązanie współpracy z fundacjami i schroniskami dla zwierząt.

– Z pewnością będziemy inwestować w promocję marki, aby pokazać nasz portal jak największej liczbie odbiorców. W tym roku planujemy również rozbudować nasz zespół m.in. o regionalnych doradców ds. współpracy z klientem – dodaje Tomasz Olszewski.