Jeden z najaktywniejszych funduszy inwestycyjnych skierował swoje kroki tym razem w stronę rozwiązań umożliwiających analizę i zarządzanie stronami marek na Facebooku. Dokonując inwestycji w FanpageAd, wspólny projekt facead i Interactive Research Center, fundusz powiększył swój portfel o nowe rozwiązania.
FanpageAD to dokładna selekcja monitorowanych stron, jak również możliwość łączenia fanpagy w dowolne grupy. Dzięki nowemu narzędziu można określić wskaźniki takie jak share of voice, średni przyrost fanów czy sam zasięg marki. Możemy również porównać swoja markę z dowolną stroną na Facebooku.
O założeniach i celach jakie stawiają przed sobą twórcy nowego narzędzia mówi Marcin Krzosek z Interactive Research Centre: „FanpageAd to nasz pierwszy wspólny projekt, którego celem jest rozpoczęcie dyskusji o skutecznej ewaluacji działań w mediach społecznościowych. Kolejnym krokiem będzie sukcesywny rozwój narzędzi umożliwiających marketerom zarządzanie budżetami reklamowymi, tworzeniem i zarządzaniem „społecznościami fanów”. Ważnym obszarem jest dla nas edukacja rynku i współpraca z mediami. W tym celu przygotowaliśmy specjalną ofertę dostarczania danych i raportów dla mediów.”
Nową inwestycję podsumowuje Radosław Czyrko, Partner Zarządzający w Xevin Investments: „Rozwiązanie facead i IRC ma ogromny potencjał. Obserwowaliśmy ten segment, który charakteryzuje się dynamicznym wzrostem i jesteśmy przekonani, że zgłaszane zapotrzebowanie przez klientów na tego typu narzędzia, przełoży się na zyski i to w relatywnie krótkim czasie. Obecnie przez okres dwóch tygodni można bezpłatnie testować możliwości jakie daje FanpageAd.”
Pozyskany kapitał ma zostać przeznaczony głównie na rozwój nowych funkcjonalności, w tym służących zarządzaniu budżetami lub aplikacjami reklamowymi. Dzięki wykorzystaniu algorytmów językowych opracowanych przez IRC, spółka zamierza aktywnie pozyskiwać klientów agencyjnych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
źródło: informacja prasowa