Yellow Hat będzie wydawać publikacje na tablety

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Spółka Yellow Hat utworzyła dział Digital Publishing, który będzie zajmował się wydawaniem dedykowanych publikacji na tablety. Dział zaoferuje na polskim rynku nową jakość czasopism, które będą funkcjonowały wyłącznie w formie elektronicznej.

Spółka Yellow Hat utworzyła dział Digital Publishing, który będzie zajmował się wydawaniem dedykowanych publikacji na tablety. Dział zaoferuje na polskim rynku nową jakość czasopism, które będą funkcjonowały wyłącznie w formie elektronicznej.

Yellow Hat chce w ten sposób wykorzystać możliwości dotarcia do użytkowników za pomocą ekosystemów urządzeń mobilnych. Nowy projekt obejmuje nie tylko poszerzenie usług o obszar Digital Publishing, lecz zakłada również uruchomienie własnych tytułów wydawniczych na tablety i czytniki.

Tablet staje się narzędziem interaktywnym, które dosłownie wnika w naszą codzienność. Jesteśmy przekonani, że w ciągu kilku lat trafi on do każdego domu jako uniwersalne urządzenie do komunikacji. Można na nim zarówno zapoznać się z dokumentacją do pracy, jak i przeczytać artykuł czy też książkę, nie wspominając już o grach i pozostałych funkcjonalnościach. Urządzenia mobilne otwierają zupełnie nowe horyzonty rozwoju rynku prasy, a interaktywne formy reklamy dają możliwość rzeczywistego angażowania czytelnika w promocję – mówi Łukasz Mroczek, członek zarządu Yellow Hat. – To już nie morze, ale ocean możliwości – dodaje.

Według analityków w 2012 roku w Polsce pojawi się ponad 270 tys. nowych tabletów. Ich nabywcy to spora grupa potencjalnych czytelników interaktywnej formuły wydawniczej. Tymczasem w ostatnich miesiącach wydawnictwa prasowe zanotowały znaczący spadek sprzedaży tradycyjnych tytułów prasowych. Nie jest to zdarzenie jednorazowe, ale raczej efekt trwałej tendencji rynkowej. U rekordzistów sprzedaż wydań papierowych czasopism spadła w pierwszym kwartale 2012 nawet o 1/ 3. Czy to oznacza, że polski rynek prasowy umiera?

Rzeczywiście, badania pokazują, że nie jesteśmy społeczeństwem czytelników, ale zgodnie z danymi CBOS więcej niż 30 procent Polaków jednak czyta. Są to omniczytelnicy, którzy sięgają po różne źródła: książkę, prasę i treści z internetu – mówi Sławomir Szymański, prezes zarządu Yellow Hat.Naszym zdaniem rynek wydawniczy nie tyle umiera, co po prostu radykalnie się zmienia. Tradycyjne czasopisma stają się coraz mniej atrakcyjne, ponieważ papier nie nadąża za duchem czasu. Zupełnie nowym, perspektywicznym medium jest właśnie tablet. Mamy do czynienia z podobną transformacją jak w przypadku przejścia z fotografii analogowej na cyfrową. Teraz jest czas na cyfrową prasę i zamierzamy tę rewolucję wykorzystać. – komentuje Szymański.

źródło: informacja prasowa