YourPerfectDress zostali zwycięzcami 3. edycji Startup Weekend Warsaw, czyli wydarzenia, na które ponad pół roku czekali wszyscy startupowcy w stolicy. Pracowali przez 54 godziny, od piątkowego popołudnia aż po niedzielną noc. Partnerem strategicznym tej edycji wydarzenia był T-Mobile.
Podczas 3. StartUp Weekend Warsaw atmosfera była gorąca, a praca – wytężona. Stworzone ad hoc projekty zostały dopracowane w najmniejszych szczegółach. Powstały idee rozwiązujące różnorodne problemy. Co do jednego wszyscy byli zgodni – ten weekend był w 100% produktywny.
Zwycięski projekt, YourPerfectDress, to innowacyjna platforma pozwalająca na perfekcyjne dopasowanie zamawianych przez internet strojów. Pomysł skierowany jest głównie do kobiet, które – według wyliczeń IMRG – zwracają około 40% ubrań z uwagi na ich brak dostosowania do własnego rozmiaru, a aż 70% w ogóle rezygnuje z zakupu. YourPerfectDress pobiera od użytkowników dane o wymiarach, na podstawie których określa model sylwetki i automatycznie prezentuje najodpowiedniejsze stroje. – Nie spodziewaliśmy sie wygranej, ale jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Wykorzystamy ją najlepiej, jak będziemy umieli – deklaruje Zofia Ostoja Starzycka, pomysłodawczyni YourPerfectDress.
Jak uznali jurorzy, pomysł przedstawiony przez YourPerfectDress górował nad pozostałymi przede wszystkim bezpośrednim przełożeniem na potencjalnie istniejącą aplikację. Główne kryteria wyboru najlepszego startupu, jakimi sędziowie się kierowali, to ocena użyteczności dla klienta, zaprezentowany model biznesowy, dynamika ewolucji projektu od powstania pomysłu aż po jego prezentację oraz realną funkcjonalność, która rozwiązuje istniejący problem. YourPerfectDress odpowiada na problem niedopasowanych zakupów internetowych, co jest o tyle przyszłościową kwestią, że ich natężenie istotnie wzrasta.
Partnerem strategicznym minionej edycji wydarzenia był T-Mobile, którego przedstawiciele wsparli sferę organizacyjną StartUp Weekend Warsaw 2012. Przez wszystkie dni przedstawiciele operatora obserwowali prace od koncepcji po realizację i byli do dyspozycji uczestników spotkania. – W piątek wieczorem zobaczyłem kilkadziesiąt luźnych pomysłów, a już po dwóch dobach co najmniej kilka zalążków dochodowych biznesów. Atmosfera panującą podczas tego weekendu wytężonej pracy była inspirująca i energetyzująca – podsumował wydarzenie Jakub Weber z Polskiej Telefonii Cyfrowej.
T-Mobile reprezentowane było również w jury SWWAW#3 dzięki obecności Jakuba Proboli, Kierownika Działu Innowacyjności operatora T-Mobile. – Nie mamy wątpliwości, że w wielu uczestnikach SWWAW drzemie prawdziwy potencjał, tak jak w ich projektach. Jednak wypracowana w weekend formuła YourPerfectDress to pomysł, który ma potencjał w przełożeniu na rynek – relacjonuje Kuba Probola. – Oczywiście, potrzebny jest mu biznesowy szlif, czyli dopracowanie koncepcji od strony biznesowej i technicznej, ale bez wątpienia mają dużą szansę na powodzenie. Dariusz Żuk, Prezes Polski Przedsiębiorczej, który również był w jury, zgadza się z Probolą – Pozostałe pomysły były równie innowacyjne i godne uwagi, jednak YourPerfectDress odpowiada na realną potrzebę w 100%, oferując gotowe i przemyślane rozwiązanie. Odnosząc się do decyzji jurorów, Żuk dodaje: – Mieliśmy ciężki orzech do zgryzienia w postaci wyboru pomiędzy zwycięzcami a zdobywcami drugiego miejsca, twórcami pomysłu na aplikację sMARTEN, która wspiera networking podczas podróży. Obydwie prezentacje i idee były niestandardowe, więc o naszym wyborze musiały zadecydować drobne kwestie, potencjalnie warunkujące bezpośrednie przełożenie pomysłu na rynek.
YourPerfectDress Team:
- Grzegorz Adamiec – Business & Marketing Strategist
- Ewelina Gaska – Graphic Designer
- Grzegorz Pstrucha – Developer & Entrepreneur
- Wojtek Chmiel – Developer & Algorithmist
- Zofia Ostoja Starzycka – Founder & Developer
Sponsorami wydarzenia byli: AIP Business Link, GoldenLine.pl, Nokia, E-nnowation, Noa Cowork, Browar Kormoran, Groupon, Mobberry, SpringBoard, HP, Gazeta.pl, StartUp Fest, gamma Rebels, Zdrovit, Innovation Nest, Glossybox, Szafot Catering, Black Lion oraz Hewlett-Packard.
Patronat medialny objęli: Mam Startup oraz Dziennik Internautów.
Obsługą kreatywną i medialną StartUp Weekend Warsaw 2012 zajęła się Agencja Kreatywna Adbirds.
źródło: informacja prasowa