Zdjęcie główne artykułu by startupstockphotos.com
Z badania przeprowadzonego w styczniu tego roku przez Akademię Biznesu Piotra Michalaka wynika, że polscy przedsiębiorcy są zmęczeni i brakuje im pomysłu na zwiększenie liczby klientów, a tym samym podniesienie rentowności firmy. Niewielu właścicieli przekłada niewdzięczność klientów czy rotację pracowników na stan swojej firmy. W badaniu wzięło udział 525 osób, z czego niemal połowa to przedsiębiorcy.
Co dolega polskiemu przedsiębiorcy?
Na pytanie dotyczące najważniejszych wyzwań 2016 roku prawie połowa (43%) respondentów odpowiedziała, że „za mała liczba klientów”. Jednocześnie 38% badanych narzeka na nadmiar obowiązków, a 29% na pracę 10+ godzin dziennie. Można wnioskować, że polscy przedsiębiorcy są przepracowani i zmęczeni, co może przekładać się na kondycję ich firm. Aż 25% osób biorących udział w ankiecie przyznała, że utraciła radość z pracy. 21% badanych zwróciło uwagę na ogólną nie najlepszą kondycję finansową ich klientów, 11% również na presję negocjacyjną z ich strony.
Niewielkie zaangażowanie pracowników i niewdzięczność klientów
Okazuje się, że polscy przedsiębiorcy nie do końca są zadowoleni z pracowników. 19% respondentów uważa, że w ich firmie panuje dezorganizacja, 18% narzeka na brak dobrych pracowników na rynku, a 15% uważa, że obecni zatrudnieni nie angażują się w wykonywaną pracę. Jednocześnie najrzadziej zaznaczaną odpowiedzią była rotacja pracowników (3%). Tylko 7% badanych zwróciło uwagę, że ważnym problemem jest niewdzięczność klientów.
Najważniejsze wyzwania w 2016 roku
Badanie wykazało, że duża część polskich przedsiębiorców chciałaby w tym roku zwiększyć liczbę klientów przy jednoczesnym zmniejszeniu nakładu pracy. Do tego niezbędny jest zaangażowany zespół i dobra organizacja. Jak wynika z odpowiedzi badanych, te dwa czynniki stanowią obecnie duży problem dla polskich przedsiębiorców.
Więcej informacji na temat ankiety przeprowadzonej przez Akademię Biznesu Piotra Michalaka znajdziesz tutaj.