Z jakich form płatności dla sklepów internetowych możemy skorzystać?

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

platnosci internetowe autopay

Udostępnij:

Na współczesnym rynku e-commerce, sklepy muszą dbać o spełnianie potrzeb wielu różnych grup klientów. Preferencje zakupowe bywają różne – nie tylko pod względem kupowanego asortymentu, ale i kwestii czysto technicznych, związanych z procesem składania zamówienia. Prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać o dostarczenie jak najszerszej palety płatności online. Z jakich metod płatności można dziś korzystać? Dziś opiszemy pokrótce te najpopularniejsze.

Źródło zdjęć: freepik.com

Płatności elektroniczne

Zdecydowanie najczęściej spotykaną formą płatności dla sklepów internetowych na rynku e-commerce są tak zwane płatności elektroniczne. Stale zyskujące sympatyków, należą do najbardziej intuicyjnych i kojarzonych właśnie z zakupami online.

Płatności kartami kredytowymi i debetowymi

Przy użyciu kart płatniczych w internecie płaci duży odsetek klientów, również zagranicznych. Karty gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa, przy niewielkich kompromisach związanych z szybkością przechodzenia przez proces płatności.

Szybkie przelewy internetowe

Szybkie przelewy wybiera obecnie lwia część klientów sklepów internetowych. Bezpieczeństwo, znajomy interfejs (płatności bezpośrednio ze strony banku klienta) oraz natychmiastowy przepływ środków to tylko niektóre z przyczyn tego stanu rzeczy.

Portfele elektroniczne

Choć portfele elektroniczne największą popularnością cieszą się za granicą, również w Polsce powoli zyskują aprobatę. Przyczyny tego są różne – intuicyjność, wygoda stosowania oraz mechanizm nastawiony na przyspieszanie procesów transakcyjnych to tylko wybrane z nich.

Mechanizm działania e-wallets

Portfele elektroniczne pełnią rolę pośrednika. Klient w bezpieczny sposób zapisuje na nich swoją kartę (lub wpłaca środki), by potem szybko z niej skorzystać – logując się, bez podawania żadnych dodatkowych danych (w tym pełnego numeru karty czy kodu CVC).

Płatności mobilne

Choć jeszcze kilka lat temu wydawało się to abstrakcją, dziś płatności mobilne najszybciej zyskują swoich zwolenników. Zwłaszcza, że smartfony są coraz częściej wykorzystywane do sprawdzania ofert sklepów internetowych i składania zamówienia.

BLIK, Apple Pay, Google Pay

Na tle popularnych rozwiązań pokroju Apple Pay czy Google Pay, najpopularniejszą formą płatności jest aktualnie BLIK. Wszystkie te formy płatności są promowane wśród użytkowników smartfonów.

Zalety płatności mobilnych dla konsumenta

Płatności mobilne to przede wszystkim błyskawiczne przechodzenie przez proces płatności oraz minimum formalności. To także bezpieczeństwo oraz brak konieczności wykorzystania większych urządzeń do realizacji zamówienia.

Płatności odroczone

Jeśli chodzi o bardziej innowacyjne formy płatności dla sklepów internetowych, tą zdecydowanie najciekawszą wydają się być płatności odroczone. Nadają one płatnościom zupełnie nowy charakter.

Jak działają i kiedy są stosowane?

W przypadku płatności odroczonych, klient podpisuje z pośrednikiem umowę spłacania zobowiązania finansowego. Ten przekazuje środki sprzedawcy natychmiast, dając klientowi możliwość spłacenia ich w późniejszym czasie. Bez potrzeby wstrzymywania zamówienia do czasu jego spłacenia. Klienci stosują tę formę płatności zwłaszcza w przypadku pilnej potrzeby zakupu przy braku dostępnych środków.

Korzyści dla klienta

Atutem płatności odroczonych jest brak konieczności mrożenia środków na czas realizacji zamówienia. Klienci mogą sprawdzić produkt jeszcze zanim za niego zapłacą. Co więcej, nie muszą zwlekać z jego zakupem z uwagi na brak środków na koncie.

Przelewy tradycyjne

Rozważając, które płatności dla sklepów internetowych okażą się najlepsze, prawie wszyscy przedsiębiorcy decydują się również na przelewy tradycyjne. Zwłaszcza, że ich wdrożenie nie wymaga praktycznie żadnych rozwiązań.

Charakterystyka i różnice w porównaniu do szybkich przelewów

Przelewy tradycyjne są pewną alternatywą, którą można posiadać, ale od której klienci szybko odchodzą. W przeciwieństwie do szybkich przelewów, wymagają sporo czasu na zaksięgowanie środków, ale i zmuszają klienta do samodzielnego uzupełniania danych transakcyjnych. Z drugiej jednak strony, pozwalają na dokonywanie płatności drogą tradycyjną, z pominięciem internetu.

Czas realizacji i wpływ na proces zakupowy

Przelewy tradycyjne wymagają sporo czasu na przekazanie środków od klienta do sprzedawcy. To znacząco wydłuża realizację zamówienia, ale też przedłuża sam proces jego składania.

 

Materiał reklamowy we współpracy z Autopay