Firma poinformowała już oficjalnie, że wycofa swoją platformę Endomondo pod koniec 2020 roku. Platforma MapMyFitness, w skład której wchodzą MapMyRun i MapMyRide, pozostanie kluczowym elementem cyfrowej strategii Under Armour.
MyFitnessPal
Jak informuje serwis techtimes.com w latach 2013-2015 Under Armour kontynuował digitalizację swojej działalności, wydając w sumie 710 milionów dolarów na zakup trzech aplikacji: Endomondo, MyFitnessPal i MapMyFitness. Pod marką MapMyFitness działają dwie aplikacje: MapMyRun i MapMyRide.
W 2018 roku aplikacje odegrały istotną rolę w cyfrowym biznesie Under Armour. Firma odnotowała duży przyrost aktywnych użytkowników MyFitnessPal i MapMyFitness. Rosnąca społeczność fitness zapewnia marce możliwość skutecznego promowania jej głównego biznesu, którym jest sportowa marka odzieżowa.
Jednocześnie firma poinformowała, że sprzedała udziały MyFitnessPal firmie inwestycyjnej Francisco Partners za 345 milionów dolarów. Przy czym Under Armour nadal pozostaje jej właścicielem i będzie nią zarządzać. Marka aplikację tę kupiła 5,5 roku temu za 475 milionów dolarów. Na Endomondo w tym samym czasie wydała 85 milionów dolarów.
Nowa aplikacja będzie płatna
Choć oficjalnie nie podano powodów zamknięcia Endomondo (poza tym, że firma chce w ten sposób skoncentrować swoją markę), najprawdopodobniej chodzi o pieniądze. Użytkownicy, którzy będą chcieli kontynuować korzystanie z aplikacji będa mogli swoje dane przenieść do MapMyRun. Jednak ta aplikacja jest płatna, darmowa wersja obowiązuje jedynie przez pierwsze 30 dni.
– 30 listopada 2020 roku wszystkie subskrypcje Premium zostaną anulowane i nie zostaną naliczone żadne dodatkowe opłaty za Endomondo Premium. Świadczenia Premium zostaną zachowane do 31 grudnia 2020 roku. Użytkownicy, którzy zapłacili już za Premium do grudnia 2020 roku lub później, otrzymają proporcjonalny zwrot pieniędzy – czytamy na stronie Endomondo.