Z naszego produktu korzysta 80 tys. pracowników. Podsumowanie roku HCM Deck

Udostępnij:

Jeżeli mielibyśmy podsumować mijający rok jednym słowem byłoby to “awesome!”. Jako, że 2017 był pierwszym pełnym rokiem kalendarzowym działalności HCM Deck (wystartowaliśmy w III kw 2016) był też najważniejszym.

Czytasz właśnie kolejny tekst podsumowujący mijający rok. Poprosiliśmy w nim członków zespołów polskich startupów, by opowiedzieli, co udało im się osiągnąć w 2017 roku. Jeśli chcesz przeczytać inne artykuły na ten temat, zajrzyj tutaj.

Na zdjęciu (od lewej): Rafał Niesłuchowski, Rafał Sonik i Szymon Janicki, zespół HCM Deck | fot. Helena Majewska, Bindup Photo

Postawiliśmy sobie cele w najważniejszych obszarach – growth, produkt, customer success. Udało nam się zrealizować wszystkie kluczowe założenia. Osiągnęliśmy ponad 100% wzrostu. Struktura oraz tempo wzrostu, jak również struktura klientów pozwoliły nam również potwierdzić product-market fit. Było to dla nas bardzo ważne – tworzymy coś, czego wcześniej nie było na rynku lub było zarezerwowane tylko dla dużych korporacji. Z systemu korzysta aktualnie ponad 80 tys. pracowników największych firm i korporacji w kraju (np. Allianz, OBI, Leroy Merlin, Santander Bank, IdeaBank, Lionbridge itd.) 

Na poziomie organizacji udało nam się zbudować skalowalną strukturę oraz wypracować zdalne metody współpracy z klientami (zarówno na etapie sprzedaży jak również realizacji), dzięki którym jesteśmy gotowi na otwarcie rynków zagranicznych. Postawiliśmy też stół ping-pongowy w naszym nowym biurze w Tarnowie (firma ma siedzibę główną w Krakowie).

Cieszy nas również bardzo duże zainteresowanie firmą ze strony najlepszych funduszy VC – zarówno krajowych jak i zagranicznych, jak również inwestorów i największych graczy branżowych. Stanowi to dla nas również potwierdzenie właściwie obranego kierunku rozwoju. Niestety jak się ma duży wybór to decyzja nie jest łatwa.

Jaki będzie 2018?

Chcemy utrzymać tempo ponad 100% wzrostu. Ważne będzie dla nas otwarcie pierwszych rynków zagranicznych. Planujemy też mocny rozwój produktu – zarówno w obszarze nowych funkcjonalności, jak również usprawnieniu istniejących. Kiedy piszemy to podsumowanie nasz inwestor, Rafał Sonik, startuje właśnie w kolejnym rajdzie Dakar. Uważamy, że startup, pomimo swojej natury, powinien być planowany właśnie jak udział w Dakarze – najdłuższym rajdzie świata.

Ważne jest przygotowanie, strategia, grono doradców jak również, a może przede wszystkim – zespół wyjątkowych i zaangażowanych osób. W HCM Deck mamy to wszystko, więc wierzymy, że jesteśmy na najlepszej drodze do sukcesu! Korzystając z okazji dziękujemy też naszym kibicom – klientom – za wsparcie, zaangażowanie i bycie naszym “rocket fuel” do dalszego rozwoju.

Autorzy tekstu: Szymon i Rafał, Co-founders HCM Deck