Organizowany w Gdańsku Business Week to czas, w którym młodzież rozwija swój biznesowy potencjał. W ciągu sześciu dni uczestnicy poznali osoby ze świata lokalnego i amerykańskiego biznesu, skupili się na rozwoju osobistym oraz edukowali w zakresie przedsiębiorczości. Gościem honorowym tegorocznego wydarzenia był Steve McGraw.
Na zdjęciu: Steve McGraw i uczestnicy GBW | fot. materiały prasowe, zdjęcie główne pochodzi z fb.com
English version here.
To była już czwarta odsłona wydarzenia, które przyciągnęło 270 osób. To jednak wyjątkowa edycja – jej gościem był Steve McGrew – President & Executive Director / Foundation For Private Enterprise Education, DBA, Washington Business Week, ekspert w dziedzinie przedsiębiorczości i edukacji wśród młodych ludzi. Podczas wizyty udzielił nam krótkiego wywiadu.
Jaką wartościową lekcję daje podjęcie wolontariatu?
Wolontariat może dać poczucie spełnienia, którego można nie otrzymać z pracy zawodowej. To sposób na naukę nowych umiejętności i odkrywania nowych kierunków kariery. To świetna droga do poznawania nowych ludzi i tworzenia wartościowych kontaktów. To jest wspaniała droga do dania społeczeństwu czegoś od siebie i [udzielania] pomocy innym.
Jak zachęcić młode osoby do podjęcia wolontariatu?
Młodzież chce odnosić sukcesy na każdym konkurencyjnym rynku. Zdaje sobie sprawę z problemów istniejących na świecie i chce sprawić, aby świat był lepszym i bardziej znośnym miejscem. Umożliwienie młodzieży zobaczyć, jak wolontariat może pomóc im w tych obszarach jest efektywną zachętą do podjęcia takiej pracy.
Co młoda osoba powinna wiedzieć podejmując się pracy wolontariackiej?
Wolontariat jest zobowiązaniem, które musi brać na poważnie. Ludziom i organizacjom zależy na pracy wolontariuszy. W wielu przypadkach, kiedy wolontariusz nie angażuje się w odpowiedni sposób, ludzie i organizacje cierpią.
Co jeszcze można zrobić, aby społeczność stała się bardziej przyjaznym miejscem?
Zaszczepić w młodzieży potrzebę oraz poczucie wartości ich czasu, talentu i darów dla społeczności, w której żyją i globalnej.
Dlaczego powinniśmy zaszczepić przedsiębiorczość wśród młodych osób?
Przedsiębiorczość jest motorem innowacji i kreatywności, które stanowią centrum dobrze prosperującej gospodarki rynkowej. Silna gospodarka zachęca, trenuje i motywuje młodzież do bycia częścią tego silnika. Zaangażowanie młodych ludzi zapewnia rozkwit gospodarki.
Jak samodzielnie zaszczepić przedsiębiorczość wśród młodzieży?
Nie róbmy tego na własną rękę. To wymaga połączonego wysiłku rodziców, którzy wspierają swoje dzieci do uzyskiwania tego typu doświadczenia, wychowawców, którzy rozumieją i zachęcają młodzież. To wymaga przedsiębiorstw, które inwestują w takie programy jak Business Week pieniądze i pracowników pełniących role mentorów. To wymaga rządu, który także inwestuje w to nakłady. To wymaga osób angażujących się w Business Week, aby dotrzeć do wszystkich tych ludzi i organizacji.
Jak odkrywać zainteresowanie przedsiębiorczością wśród młodzieży?
Business Week robi to poprzez empiryczny model uczenia się i jego tygodniowy program jest sprawdzonym sposobem na odkrycie zainteresowania u młodych osób.
Jakiej rzeczy przydatnej do rozpoczęcia własnego biznesu można nauczyć się podczas pracy w administracji rządowej?
Rząd ma rozległe zasoby, aby pomagać ludziom uczyć się jak założyć własny biznes, jak również kapitał na rozpoczęcie i rozwój firmy.
Jakie korzyści mogą wynikać ze współpracy sektora biznesu i organizacji pozarządowych?
Biznes i organizacje pozarządowe stanowią dla siebie cenne zasoby. Organizacje ułatwiają przedsiębiorstwom inwestowanie w jakość życia ich środowiska, stanowią ujście dla pracowników, którzy chcą się spełniać przez wolontariat oraz dają im możliwość rozwijania i wzmacniania umiejętności.
Organizacje pozarządowe korzystają z działalności sektora biznesu za pośrednictwem pracowników, którzy poświęcają swój czas, umiejętności i wiedzę specjalistyczną. Organizacje zyskują również poprzez dokonywane przez firmy inwestycje, darowizny, dzięki którym mogą one wykonywać swoją misję.
Organizacje pozarządowe stanowią wartościowe połączenie między biznesem a rządem, aby spełniać wszystkie potrzeby społeczności.
Czego Polacy mogą nauczyć się od Amerykanów?
Tego, aby nie bali się podejmować inicjatywy, wprowadzali innowacje i nigdy się nie poddawali.
Steve McGraw – Prezes i dyrektor wykonawczy Foundation for Private Enterprise Education dba Washington Business Week. Poprzednio pracował w Fundacji Starlight Childres w Seattle. Wykształcenie zdobył na Uniwersytecie Bridgeport.
Gdańsk Business Week to sześciodniowe warsztaty przedsiębiorczości i kreatywności dla młodzieży prowadzone w języku angielskim przez menadżerów dużych firm. Organizatorami GBW są Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Miasto Gdańsk i Washington Business Week, a Współorganizatorem Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.