Firmy zapowiedziały, że pierwsze EKOmaty staną przy wybranych sklepach sieci Żabka w Warszawie i Poznaniu jeszcze w tym roku. Będzie to pilotażowy program. Zebrane plastikowe i metalowe opakowania będą wykorzystywane do produkcji nowych butelek z recyklingu.
– Łączymy siły z naszym partnerem Żywiec Zdrój, by jeszcze skuteczniej promować recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Zachęcamy naszych klientów do oddawania pustych butelek i puszek oraz wspólnego odkrywania, jak wielkie znaczenie mają małe kroki podejmowane przez nas na co dzień – mówi w komunikacie Tomasz Suchański Prezes Zarządu Żabka Polska.
Segreguj a otrzymasz nagrodę
Żabka zapowiedziała, że klienci, którzy będą korzystać z EKOmatów będa otrzymywać dodatkowe puinkty w jej aplikacji za zużyte opakowania. W obliczu kryzysu środowiskowego, którego jesteśmy świadkami, coraz więcej dużych marek decyduje się na namawianie swoich klientów do recyklingu, w zamian oferując im różnego rodzaju bonusy.
Przykładowo CCC prowadziło akcję zbierania starych butów. Osoby, które przyniosły do salonu swoje stare obuwie otrzymywali w zamian zniżki na produkty marki. Lublin postawił kontenery na puste butelki i puszki, a potem losowało nagrody dla mieszkańców, którzy włączyli się w akcję.
Powstają też aplikacje dedykowane recyklingowi. Przykładowo korzystając z Greenbin.app możemy liczyć na rabaty u konkretnych producentów wyrzucanych przez nas opakowań. Dodatkowo aplikacja pozwala przedsiębiorcom śledzić drogę, jaką pokonują ich produkty i gdzie ostatecznie trafiają.
Przeczytaj również: Biomateriał z buraka cukrowego. Zobacz czym jeszcze polscy naukowcy chcą zastąpić plastik
Śmieci są jednym z poważniejszych problemów współczesnego świata. Plastik dosłownie zalał naszą planetę. Dlatego tak ważne jest aby edukować ludzi w zakresie recyklingu i zachęcać ich do czynnego udziału w działaniach na rzecz ekologii. Nagradzanie klientów za słuszną postawę jest doskonałym przykładem na to.