Żabka wspiera wegetarian. W jej ofercie pojawia się hot dog bez mięsa

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Żabka wspiera wegetarian. W jej ofercie pojawia się hot dog bez mięsa

Udostępnij:

Według statystyk Żabki w jej sklepach co 2 sekundy sprzedawany jest hot dog. Teraz sieć sklepów przyłącza się do wegetariańskiego trendu i wprowadza do swojej oferty bezmięsny odpowiednik tej przekąski.

Bezmięsna wersja hot doga powstała na bazie surowców roślinnych: z białka grochu, białka ziemniaczanego, oleju rzepakowego oraz przypraw. Nie zawiera dodatku glutaminianu sodu, fosforanów i konserwantów. Hot dogi są dostępne we wszystkich sklepach sieci Żabka w całej Polsce. Dodatkowo w ofercie Żabka Café dostępne są sosy, do których receptury nie użyto składników pochodzenia zwierzęcego tj.: musztarda słoneczna, ketchup łagodny Heinz, musztarda bbq Heinz oraz sos paprykowy Sriracha. Parówki roślinne są oddzielone separatorem na rollerze od tych z mięsa, oznaczone stojaczkiem „bez mięsa”, a także są serwowane innymi szczypcami niż tymi do mięsnych.

– Rozwijamy się dla naszych klientów zauważając zmieniające się trendy w żywieniu. Coraz więcej osób z różnych względów, decyduje się na ograniczenie czy całkowitą rezygnację z mięsa w swojej diecie. Stworzyliśmy bezmięsną wersję hot doga jako alternatywę dla wszystkich, którzy chcą zjeść popularną pożywną przekąskę na ciepło bez mięsa, na bazie składników roślinnych – podkreśla w komunikacie Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy w firmie Żabka Polska.

Wegetarianizm jest na topie

W ostatnim czasie jesteśmy świadkami prawdziwych kuchennych rewolucji. Coraz więcej lokali oferuje wegetariańskie odpowiedniki mięsa, a kolejne duże firmy dołączają propozycje swoich znanych przekąsek w wersji wegetariańskiej. Niecałe dwa tygodnie temu pisaliśmy o tym, że Pizza Hut wprowadziło do swojej oferty pizzę z roślinnym mięsem od Beyond Meat.

– Mamy świadomość, że ograniczenie spożycia mięsa w codziennej diecie, to trend, który z miesiąca na miesiąc zyskuje na sile. MEATamorfoza to najlepszy dowód na to, że nawet tak popularne danie jak pizza może z powodzeniem odpowiadać na tendencje rynku gastronomicznego. Chcąc wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych gości, musimy wprowadzać do naszych restauracji innowacyjne produkty, a takim niewątpliwie jest Beyond Meat – mówił wtedy cytowany przez serwis horecabc.pl Tomasz Kwieciński, digital communication manager Pizza Hut.

Wegetariański trend, którym w ostatnim czasie podążają duże firmy z całego świata to nie tylko ukłon w stronę osób, które są na diecie roślinnej. Pamiętajmy, że to również ważny ruch ekologiczny. Duże, przemysłowe hodowle zwierząt znacząco przyczyniają się do degradacji naszego środowiska. Alternatywne źródła białka, jakie są nam proponowane, są dobrym rozwiązaniem tego problemu.