Zamiast ginąć w cieniu Pałacu Kultury i Nauki, czy ukrywać w zaułkach krakowskiego Kazimierza, stań w ich blasku! Locativus, interaktywny przewodnik turystyczny, wprowadza nowe rozwiązanie oparte na wkładzie społeczności lokalnych w jego rozwój.
Zyskujący na popularności crowdfunding (forma finansowania różnego rodzaju projektów przez społeczność) znalazł swoje zastosowanie na Locativus.com. Wykorzystując sławę zabytków i atrakcji turystycznych, umożliwia promowanie produktu lub marki w zamian za wsparcie rozwoju przewodnika.
Serwis skupia się na aktywnych turystach, pomaga w zaplanowaniu podróży i spontanicznej potrzebie uzyskania informacji o okolicy. Wykorzystując geolokalizację, przewodnik ogranicza wyświetlane artykuły do tych z najbliższego, zwiedzanego otoczenia. Dzięki Locativus.com odnalezienie ważnych punktów na turystycznej mapie Polski staje się szybsze i przyjemniejsze. Nie ma potrzeby wyposażać się w tony przewodników i map. Te treści od ręki dostępne są na ekranie smartfona. Co więcej, wszystko ograniczone do konkretów, tak aby skupić się na zwiedzaniu posiadając najważniejsze informacje.
Locativus to serwis dla podróżujących, a także dla osób działających lokalnie. Nie trzeba mieć grubego portfela, żeby wspierać ważne obiekty i zyskać prestiżowe miano fundatora publikacji opisu atrakcji. Rozwiązanie otwarte jest dla każdego, kto chce zostać skojarzonym z ważnym kulturowo miejscem.
Dostarczając turyście przydatnych wiadomości, można być pewnym, że odwdzięczy się on zaufaniem i sympatią. Aktywny udział w rozwoju przewodnika jako fundator, to możliwość promocji własnego biznesu poprzez wsparcie obszaru na którym ten funkcjonuje. – Dla właściciela firmy, na przykład lokalu gastronomicznego istniejącego w otoczeniu zabytków, dobrym rozwiązaniem jest reklama lokalu w kontekście informacji o atrakcjach. Promując okolice daje poznać własną markę – twierdzą twórcy przewodnika.
Fundatorem mogą zostać nie tylko właściciele firm. Propozycja skierowana jest także do osób prywatnych, które w zamian za wsparcie mogą pozostawić podróżnikom wiadomość od siebie. Nawiązując do fredrowskiego „jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla kup mi luby”, można sprawić sobie nietypowy prezent – zafundować światowej sławy zabytek, a dokładniej publikację jego opisu.
źródło: informacja prasowa