Zago Capital I chce zainwestować 100 mln euro w biznesy e-commerce z segmentu zdrowia i urody

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Zago Capital I chce zainwestować 100 mln euro w biznesy e-commerce z segmentu zdrowia i urody

Udostępnij:

Zago Capital I to fundusz inwestycyjny założony przez Piotra Zagożdżona i Nadahla Shocaira. Do końca 2023 r. zarządzający funduszem chcą mieć w portfelu 30 spółek z regionu CEE, gdzie wiodącym krajem będzie Polska.

Zago Capital I koncentruje się na rynku suplementów diety i kosmetyków odżywczych (kosmetyków działających od wewnątrz). Do końca 2023 r. chce zainwestować 100 mln euro w 20-30 firm, głównie w Polsce. Na akwizycję jednego celu jest gotów przeznaczyć 4-40 mln zł. Fundusz rozważa inwestowanie i przejmowanie podmiotów o obrotach wynoszących co najmniej 2 mln zł rocznie lub jeśli firma ma zbliżony profil do strategii Zago Capital I. Oceniając akwizycję, fundusz nie zakłada ani nie oczekuje rentowności, ale zakłada, że ​​spółki powinny być stabilne pod względem przepływów pieniężnych.

– Dostrzegamy obecnie panujące trendy. Obserwujemy dynamiczny wzrost sektora e-commerce oraz jeszcze szybszy segmentu zdrowie i uroda, który dziś wart jest około 8 mld zł, a do 2026 osiągnie 14 mld zł. Sam mam firmy działające w tym obszarze i widzę, jak obecne warunki rynkowe sprzyjają ich rozwojowi, dlatego zdecydowaliśmy wraz z Nadahlem założyć fundusz inwestycyjny – mówi Piotr Zagożdżon, główny inwestor Zago Capital Ii wiceprezes funduszu.

Aktywny inwestor

Fundusz dąży do podwojenia przychodów swoich spółek portfelowych w okresie co najmniej 2-3 lat poprzez pełną konsolidację działalności przy jednoczesnym zrównaniu wszystkich synergii operacyjnych w ramach pełnego planu transformacji oraz skoncentrowanie działań sprzedażowych na D2C (bezpośrednio do klienta). Taki model sprzedaży to niezwykle ważny czynnik, ponieważ pozwala na lepsze zarządzanie relacjami z klientem i generowanie wyższych marż.

Horyzont inwestycyjny wynosi około 5-7 lat. Po tym okresie rozważane są różne opcje wyjścia, czy to sprzedaż strategiczna, czy wejście na giełdę.

– Pamiętam jak przyjechałem do Polski po raz pierwszy w latach 90-tych. To, jak duży progres osiągnął Wasz kraj jest wręcz niebywałe. Widzę to zwłaszcza przez pryzmat mojej pracy, międzynarodowego doradcy private equity i bankowości inwestycyjnej, który prowadził biznesy w wielu krajach na zlecenie private equity i family office. Dziś Polska jest niezwykle dynamicznym rynkiem, z bardzo korzystnym otoczeniem prawnym, konkurencyjnymi strukturami podatkowymi, wysoką kulturą biznesową i szybko rozwijającym się społeczeństwem napędzanym przez dynamicznych i żądnych sukcesu profesjonalistów. Co więcej, potencjał Polski nie jest jeszcze w pełni doceniany na świecie, a jest tu wiele osób przedsiębiorczych, prowadzących ciekawe biznesy, dlatego zdecydowałem się na współpracę z Piotrem – powiedział Nadahl Shocair, Prezes Zago Capital I.

Plany funduszu

Skonsolidowane przychody spółek funduszu na koniec roku powinny oscylować w przedziale 70-75 mln zł. Łącznie mają one ponad 80 marek i 800 stron internetowych. Fundusz chce przeprowadzić pierwszą transakcję, nie licząc przejęcia spółek Piotra Zagożdżona, na przełomie roku, a do końca 2022 r. zamierza mieć w swoim portfelu 7-8 przedsiębiorstw.

– Chcemy, aby każda z firm działała niezależnie, jednocześnie zamierzamy aktywnie je wspierać. W razie potrzeby zrekrutujemy najlepszych i najbardziej wykwalifikowanych ludzi dla każdej z przejmowanych firm – dodaje Nadahl Shocair.

Minimalne kwota inwestycji wynosi 50 000 euro od prywatnych inwestorów kwalifikowanych i 200 000 euro od inwestorów profesjonalnych, funduszy i instytucji, bariera wejścia do funduszu jest więc niska dla wielu inwestorów.

Spółki portfelowe Zago Capital I 

NobleHealth – spółka e-commerce działająca w branży beauty, obecna na rynku od 2009 roku. Oferuje suplementy diety oraz kosmetyki profesjonalne. Ich produkty są nagradzane za jakość i dbałość o składniki, których zawartość jest niespotykana na polskim rynku.

EasyProfits – polski program partnerski, którego uczestnicy dostają prowizję od sprzedaży suplementów diety oraz kosmetyków. Program pojawił się kilka lat temu, zyskując do tej pory partnerów z całego świata. Współpracuje z ponad 700 influencerkami promującymi ich marki. Easy profit do tej pory wypłaciło ponad 9 mln zł.

Lab One – spółka e-commerce działająca w branży beauty, będąca producentem suplementów, kosmetyków oraz probiotyków. Współpracuje z rozpoznawalnymi personami ze świata sportu i dietetyki m.in. Michał Karmowski czy Jakub Mauricz.